ثور 20, 1400 07:36 Asia/Kabul
  • زخمی شدن 29 کودک در حملات رژیم صهیونیستی به قدس
    زخمی شدن 29 کودک در حملات رژیم صهیونیستی به قدس

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف) یکشنبه شب در در بیانیه ای از زخمی شدن دستکم 29 کودک در جریان حملات چند روز اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر قدس خبر داد.

به گزارش رادیودری، "یونیسِف" اعلام کرد، دستکم 29 کودک از جمله یک کودک شیرخوار به دنبال اقدامات خصمانه اسرائیل در شهر قدس اشغالی زخمی و 8 کودک نیز توسط صهیونیست ها بازداشت شده اند.

یونیسف در این بیانیه از رژیم صهیونیستی خواست که از استفاده از خشونت علیه کودکان بپرهیزد و تمام کودکان بازداشتی را آزاد کند.

در حالی که دامنه اعتراض فلسطینی‌ها به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله "الشیخ جراح" و اخراج فلسطینی‌ها از آن افزایش یافته است، بر شدت حملات و درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض نیز افزوده شده است.

صحن‌های مسجد الاقصی و محله‌های همجوار آن به خصوص محله "باب العامود" طی روزهای اخیر صحنه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان بوده است.

هلال احمر فلسطین روز شنبه اعلام کرد، در دور جدید حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینی ها، بیش از 200 نفر زخمی شده اند. 

اهالی قدس تاکید کرده اند اجازه نمی‌دهند  اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را پیش ببرد.

گروه های مقاومت فلسطین هم با صدور بیانیه‌ هایی تصریح کردند، رژیم اشغالگر صهیونیستی بهای تجاوز و تعرض آشکارش به فلسطینیان در  مسجد الاقصی و قدس را پرداخت خواهد کرد. 

کلیدواژه