ثور 21, 1400 14:54 Asia/Kabul
  • محکومیت جنایات صهیونیستها در وبینار «آزادی قبله و مسئولیت ما» در پاکستان
    محکومیت جنایات صهیونیستها در وبینار «آزادی قبله و مسئولیت ما» در پاکستان

شماری از اندیشمندان پاکستانی با شرکت در وبیناری تحت عنوان "آزادی قبله و مسئولیت ما" جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در این وبینار که با حضور علماء، رهبران مذهبی و فعالان دینی و دانشگاهی و به همت اداره ارتباطات و امور بین الملل نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه پاکستان  برگزار شد، سخنرانان ضمن مخالفت با هرگونه اقدام برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را به شدت محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این وبینار اعلام داشتند: لازم است که مسئله فلسطین و غزه بالاتر از شیعه و سنی مطرح شود؛ جنایات اسرائیل باید محکوم شود، چنانچه کشور‌های اسلامی به وظایف خود در قبال این مسئله احساس مسئولیت می‌کردند تاکنون قدس از دست اشغالگران آزاد شده بود.

سخنرانان همچنین  با انتقاد از سکوت مجامع جهانی در قبال جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی تاکید کردند: اتحاد کامل مسلمانان برای آزادی قدس شریف از چنگال اسرائیل اجتناب ناپذیر است.

اندیشمندان پاکستانی با  گرامی داشت راهپیمایی روز قدس،  تقویت جبهه اذهان عمومی علیه رژیم تروریستی اسرائیل، شناسایی خائنین به امت اسلامی و ترغیب دولت‌های مسلمان به کمک مالی و نظامی به فلسطینیان را مورد تاکید قراردادند.

در این سمینار مجازی حجت اسلام و المسلمین محمد امین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان، حیدر علوی از علمای برجسته اهل سنت، پروفسور دکتر عبدالباسط مجاهد رئیس شعبه تاریخ دانشگاه آزاد علامه اقبال لاھوری، سید مرید حسین نقوی نایب رئیس وفاق المدارس الشیعه پاکستان، دکتر محمد اعجاز نگری معاون آموزش نمایندگی جامعة المصطفی، دکتر سید نسیم حیدر زیدی مدیر جامعة المصطفی العالمیه کراچی، انیس الحسنین خان مدیر ارتباطات و امور بین الملل نمایندگی و جامعة المصطفی العالمیه اسلام آباد حضور داشتند.

کلیدواژه