ادامه درگیری ها در کرانه باختری/ هفت شهید و بیش از ۱۵۰ زخمی
(last modified 1400-02-25T05:41:35+00:00 )
ثور 25, 1400 10:11 Asia/Kabul
  • ادامه درگیری ها در کرانه باختری/ هفت شهید و بیش از ۱۵۰ زخمی
    ادامه درگیری ها در کرانه باختری/ هفت شهید و بیش از ۱۵۰ زخمی

منابع فلسطینی از ادامه درگیریها میان تظاهرات کنندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری و شهادت هفت فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ نفر دیگر خبر دادند.

به گزارش رادیو دری؛ مردم مناطق مختلف کرانه باختری دیروز پس از برپایی نماز جمعه در شهرها و روستاهایشان در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به قدس  اشغالی و غزه  تظاهرات کردند و با حمله نظامیان صهیونیست روبه‌رو شدند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، در پی حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان  در مناطق مختلف کرانه باختری، دستکم  هفت فلسطینی شهید و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

براساس این گزارش، در روستاهای «مرده» و «اسکاکا» در «سلفیت» در شمال کرانه باختری دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.

نظامیان اشغالگر ضمن بستن همه  ورودی های استان «نابلس» در کرانه باختری  دو فلسطینی را در «عوریف» و «بیتا» در نزدیکی «نابلس» به شهادت رسانده و یک نفر دیگر را  زخمی کردند.

در شهرک «یعبد» در جنوب «جنین» در شمال کرانه باختری نیز یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

در شهرک «بیت ایل» در شمال «رام الله» و روستای «بدرس» در غرب «رام الله»هم نظامیان صهیونیست بر روی تظاهرات کنندگان بمب های گازی پرتاب کردند.

درشهرک «بدو» در شمال غرب قدس  یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و یک فلسطینی دیگر به شدت زخمی شد. در«اریحا» نیز یک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع فلسطینی همچنین اعلام کردند، در شهر «اللد» گروههایی ازصهیونیستها به خودروها و اموال فلسطینی ها صدمه زده و آنها را  تهدید به بیرون راندن از این شهر کرده ‌اند.

در جنوب «قلقیلیه» نیز نظامیان صهیونیست به روی تظاهرات کنندگان آتش گشودند که به زخمی شدن چندین نفر منجر شد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد ، طی پنج روز گذشته در حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۲۲ نفر از جمله ۳۱ کودک و ۲۰ زن شهید و ۹۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

قدس اشغالی و برخی دیگر از شهرهای فلسطین از ماه مبارک رمضان  شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با تظاهر کنندگان و نمازگزاران فلسطینی  است و از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی، شدت بیشتری پیدا کرده است.

کلیدواژه