ثور 30, 1400 08:27 Asia/Kabul
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به 2 پایگاه هوایی و چند شهرک صهیونیست‌نشین
    حملات موشکی مقاومت فلسطین به 2 پایگاه هوایی و چند شهرک صهیونیست‌نشین

مقاومت فلسطین در باریکه غزه بامداد پنجشنبه در پاسخ به حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، پایگاه‌های هوایی "حتسریم" و "تل نوف" و همچنین چند شهرک‌ صهیونیست‌نشین را موشک باران کرد.

به گزارش رادیو دری، گردان های شهید "عزالدین القسام"، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" اعلام کرد،  با چند فروند موشک، 2 پایگاه‌ هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نام های "حتسریم" و "تل نوف" را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی اعلام کردند، آژیرهای خطر، بامداد امروز در شهرک‌ های صهیونیست نشین «کیسوفیم»، «ریعیم»، «ناحال عوز»، «نقب»، «بئر السبع» و «اوفاکیم» در پی حملات موشکی گروه‌های مقاومت به صدا درآمده است.

گروه های مقاومت فلسطین پیشتر تاکید کرده بودند مقاومت به صورت مستقیم به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهد و در واکنش به آن درنگ نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، جنایات عظیمی را در قدس، کرانه باختری رود اردن و  باریکه غزه رقم زده است.

تنها در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه که از  دوشنبه هفته گذشته تاکنون ادامه دارد، دستکم  227 فلسطینی از جمله 64 کودک شهید و بیش از  1500 نفر نیز زخمی شده اند.

در همین حال؛  کرانه باختری رود اردن و نیز صحن‌های مسجد الاقصی و محله‌های همجوار آن به خصوص محله "باب العامود" طی روزهای اخیر صحنه حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان بوده است.

در حالی که دامنه اعتراض فلسطینی‌ها به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله "الشیخ جراح" و اخراج فلسطینی‌ها از آن افزایش یافته است، بر شدت حملات و درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان معترض نیز افزوده شده است.

اهالی قدس تاکید کرده اند اجازه نمی‌دهند  اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را پیش ببرد.

گروه های مقاومت فلسطین هم با صدور بیانیه‌ هایی تصریح کردند، رژیم اشغالگر صهیونیستی بهای تجاوز و تعرض آشکارش به فلسطینیان در  مسجد الاقصی، قدس، کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه را پرداخت خواهد کرد. 

 

 

کلیدواژه