ثور 31, 1400 14:48 Asia/Kabul
  • انتقاد لاپید از نتانیاهو؛ زمان رفتن فرا رسیده است
    انتقاد لاپید از نتانیاهو؛ زمان رفتن فرا رسیده است

یائیر لاپید با انتقاد از نتانیاهو به دلیل پذیرش آتش بس با غزه، اعلام کرد وقت رفتن نتانیاهو فرا رسیده است.

به گزارش رادیو دری، «یائیر لاپید» مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «یش عتید»، امروز (جمعه) پس از موافقت کابینه امنیتی رژیم صهیونستی با آتش‌بس، در حساب توئیتری خود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به باد انتقاد گرفت.

لاپید نوشت: «شهرک‌نشینان -به‌ویژه ساکنان [شهرک‌های] اطراف غزه- در معرض موشک‌باران شدید قرار گرفتند و در مقابل، دستاورد یا تغییری عایدشان نشد».

وی افزود «ناکامی‌های نتانیاهو از "مرون" (اشاره به حادثه هلاکت صهیونیست‌ها در کوه مرون) به غزه و از [مسجد] الاقصی به لد (اشاره به تظاهرات فلسطینیان در شهر لد) رسیده است. زمان رفتن او فرا رسیده است».

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «اسرائیل بیتنا»‌ و همچنین «ایتامار بن غفیر» رئیس گروه تندروی «عوتسما یهودیت»‌ در سرزمین‌های اشغالی نیز به شدت از نتانیاهو انتقاد کرده‌اند.

لیبرمن گفته است، آتش‌بس «شکستی دیگر برای نتانیاهو» است.

ایتمار بن غفیر نیز گفت:‌ «پس از توافق آتش‌بس نمی‌توان از نتانیاهو حمایت کرد. از کابینه اسرائیل خجالت می‌کشم و بر این باورم که آتش‌بس [به مثابه] پرت کردن آب دهان به صورت ساکنان جنوب است».

جنگ اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز 10 می آغاز شد و امروز 21 می نیز طرفین با میانجی‌گری برخی بازیگران خارجی با ایجاد آتش‌بس موافقت کردند.

کلیدواژه