جوزا 02, 1400 15:23 Asia/Kabul
  • سفیر فلسطین: بریتانیا خیانتش در تاسیس رژیم صهیونیستی را جبران کند
    سفیر فلسطین: بریتانیا خیانتش در تاسیس رژیم صهیونیستی را جبران کند

سفیر فلسطین در بریتانیا از لندن خواست، مسئولیت خود در قبال تاسیس رژیم صهیونیستی از طریق اعلامیه «بالفور» را بپذیرد و برای مسئول شناختن اسرائیل به دلیل جنایاتش اقدام کند.

به گزارش رادیو دری، «حسام زوملوت» سفیر فلسطین در بریتانیا در یک گفتگوی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که لندن باید چه کاری برای جبران خسارت انجام دهد، تصریح کرد، من یک تعهد روشن از سوی دولت بریتانیا می‌خواهم، نه با کلمات، بلکه با اقدامات برای درست کردن نابسامانی‌ای که در مسئله فلسطین ایجاد شده است.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در بریتانیا سپس به شمارش موارد مورد نظر خود پرداخت و گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین؛ منتظر چه هستند؟ از وقتش خیلی گذشته است، این حق ما و تعهد آن‌هاست.

زوملوت خطاب به مقامات لندن با بیان اینکه محصولات شهرک‌های صهیونیستی را وارد نکنید؛ این غیرقانونی است، افزود: قانون خود را اجرا کنید؛ قانون بریتانیا که صراحتاً صادرات اسلحه و تسلیحات به جایی که حقوق بشر را نقض می‌کند، غیرقانونی می‌داند. طبق قانون خودتان، تحت قوانین بین‌المللی. تحریم سریع تسلیحاتی.

سفیر فلسطین در بریتانیا همچنین از لندن خواست از فلسطین در استفاده از سازمان‌های بین‌المللی مثل دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) به منظور مسئول شناختن اسرائیل برای اقداماتش و ممانعت از جنایات جنگی بیشتر حمایت کند.

زوملوت همچنین از بریتانیا خواست به فلسطینی‌ها برای ایجاد حرکت بین المللی به منظور مسئول شناختن اسرائیل در قبال اقداماتش در فلسطین بپیوندد.

بریتانیا از زمان تأسیس رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین و طی سه دهه قیمومت بر فلسطین برای گذاشته شدن سنگ بنای رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ نقش بسزایی ایفا کرده، اما شاید لایه‌های پنهان همکاری‌های کنونی دو طرف در سایه سکوت رسانه‌های اروپایی و محرمانه بودن این همکاری‌ها خیلی به چشم نیامده باشد.

کلیدواژه