جوزا 05, 1400 09:05 Asia/Kabul
  • قدردانی مفتی لبنان از نقش «شهید سلیمانی» در تجهیز مقاومت به موشک
    قدردانی مفتی لبنان از نقش «شهید سلیمانی» در تجهیز مقاومت به موشک

مفتی جعفری لبنان گفت، امروز به برکت زرادخانه بزرگ و موشک‌های نقطه‌زنی که شهید «قاسم سلیمانی» آن را به حصاری ابدی برای پیروزی‌های لبنان تبدیل کرده، این کشور در اوج پیروزی خود قرار دارد.

به گزارش رادیو دری؛ شیخ «احمد قبلان»، سالگرد خروج نظامیان صهیونیست از جنوب لبنان  را تبریک گفت و افزود، ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی اولین باری بود که ارتش رژیم صهیونیستی که به وسیله کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکایی به نیروی شکست‌ ناپذیر تبدیل شده بود، به دست مقاومت شکست  خورد.

قبلان با بیان اینکه مقاومت  اکنون به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده از فرماندهان ارشد، شهدا، جانبازان، خانواده‌های شهدا و ارتش و ملت به عنوان شریک مقاومت در پیروزی‌ها و نیز جمهوری اسلامی ایران و شهید قاسم سلیمانی به عنوان حامی مقاومت قدردانی کرد و افزود، شهید سلیمانی با تجهیز مقاومت  به موشکهای نقطه زن راهی مطمئن را برای آزادسازی قدس و فلسطین فراهم  کرد و لبنان اکنون در اوج پیروزی و اعتبار حاکمیتی خود قرار دارد.

در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۰۰ میلادی (۴ خرداد ۱۳۷۹)، رژیم صهیونیستی پس از ۱۸ سال مقاومت مردم لبنان، مجبور به عقب نشینی از جنوب این کشور شد؛ این روز در لبنان به نام «عید مقاومت و آزادسازی» لقب گرفته است.

کلیدواژه