جوزا 05, 1400 14:27 Asia/Kabul
  • درگیری معترضان و پلیس در بغداد/ دو کشته و ۴۵ زخمی
    درگیری معترضان و پلیس در بغداد/ دو کشته و ۴۵ زخمی

منابع عراقی از درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی عراق و کشته و زخمی شدن دهها تن خبر دادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، رسانه های عراقی اعلام کردند، میدان التحریر بغداد و خیابان های پیرامون آن از صبح سه شنبه شاهد برپایی تجمع های اعتراضی گسترده بود که در پی درگیری میان معترضان و پلیس در میدان التحریر پایتخت، ۴۵ نفر از دو طرف زخمی و دو تن نیز کشته شدند.

براساس این گزارش، ۲۲ نفر از زخمی ها، افسران و کادر نیروهای امنیتی عراق بودند و شمار زخمی های معترضان  نیز به ۲۳ نفر رسید.

در پی حادثه شب گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق به فرماندهی ستاد عملیات مشترک و وزارت های دفاع و کشور دستور تحقیق فوری صادر کرد.«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق نیز گفت، شناسایی قاتلان تظاهرات کنندگان و فعالان مدنی حقی است که فراموش نخواهد شد و باید درباره کاربرد سلاح گرم و گلوله در تظاهرات تحقیقات انجام شود.

فعالان عراقی در شبکه های اجتماعی روز دوشنبه خواستار برپایی تظاهرات میلیونی در روز بیست و پنجم فوریه شدند و در فراخوان منتشر شده در شبکه های اجتماعی, ویدئوهایی از تظاهرات گذشته وقربانیان این تظاهرات ها منتشر شده است.

در دور تازه اعتراضات، پلاکاردهایی در بغداد و برخی شهرهای عراق منتشر شد که بخشی از عوامل ترورهای اخیر در عراق را شخصیت ها و جریان های مرتبط با اعتراضات اکتبر معرفی کرده اند.

برخی جریان ها از جمله «کتائب حزب الله عراق» این دور از اعتراضات را دارای انگیزه های سیاسی دانسته و طیف های نزدیک به دولت را متهم کرده اند که این اعتراضات را برای بهره برداری های انتخاباتی به راه انداخته اند.

کلیدواژه