جوزا 07, 1400 10:50 Asia/Kabul
  • خشم رژیم صهیونیستی از رأی شورای حقوق بشر سازمان ملل
    خشم رژیم صهیونیستی از رأی شورای حقوق بشر سازمان ملل

رأی مثبت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت، خشم این رژیم را به همراه داشت.

به گزارش رادیو دری؛ «گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و سفیر این رژیم در آمریکا در مخالفت با این اقدام، شورای حقوق بشر را «سازمان ضد یهود» توصیف کرد و مدعی شد، نتایج این قطعنامه یک‌جانبه و ضد یهودی از پیش تعیین شده است و مشروعیت بخشیدن به جنبش حماس را دنبال می‌کند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای جداگانه این شورای حقوق بشر را دارای اکثریت ضد اسرائیلی توصیف و اعلام کرد، با تحقیقات این سازمان همکاری نخواهد کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی هم این تصمیم را شرم‌آور و وسواس ضد اسرائیلی آشکار توصیف کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، پنجشنبه شب به آغاز تحقیقات بین‌المللی در خصوص جرائم رژیم صهیونیستی در جریان درگیری ۱۲ روزه اخیر میان این رژیم و گروه‌های مقاومت رأی مثبت داد.

پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی «سازمان همکاری اسلامی» خواستار بررسی دقیق جرایم صورت گرفته شده بود، در متن این پیش‌نویس از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواسته شده فوراً اقدام به تشکیل یک کمیسیون مستقل و بین‌المللی در فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و اسرائیل کند.

رژیم صهیونیستی  روز 10 می(20 ثور)، جنگی را علیه مردم در کرانه باختری و نوار غزه آغاز کرد، براثر حملات وحشیانه این رژیم  طی 12  رو، شمار زیادی از  فلسطینیان  شهید و زخمی  شدند و خسارات زیادی به منازل مسکونی و زیر ساختها دراین مناطق وارد شد.

کلیدواژه