عقرب 15, 1395 17:43 Asia/Kabul
  • ادامه عملیات آزادسازی شهر موصل
    ادامه عملیات آزادسازی شهر موصل

همزمان با ادامه عملیات آزادسازی موصل در شمال عراق از اشغال گروه تروریستی داعش، بر اثر انفجار تروریستی در بغداد (پایتخت عراق)، سه غیر نظامی عراقی کشته شدند.

به گزارش ایرنا، منابع امنیتی عراق اعلام کردند، روز شنبه بر اثر انفجار بمب نزدیک رستورانی در منطقه "شیخ عمر" در مرکز بغداد، سه غیر نظامی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد،مدیریت اطلاعات مبارزه با تروریسم با همکاری بخش اطلاعاتی فرماندهی عملیات امنیت بغداد، طرح حمله تروریستی به پایتخت عراق از سمت منطقه کرخ را خنثی کردند و در جریان این عملیات یک تروریست به هلاکت رسید.

در همین حال شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، نیروهای عراقی در ادامه عملیات ضد تروریستهای داعش برای آزادسازی شهر موصل در شمال عراق ، روستاهای الزفتیه و طقطق و سنانیک و طیبه را در اطراف منطقه حمام العلیل در جنوب شهر موصل آزاد کردند.

نیروهای مردمی عراق همچنین روز شنبه روستاهای "بطیشه "و "سید حسین "و منطقه "خربه عبادی" در غرب موصل را آزاد کردند.

"سامی العارضی" یکی از فرماندهان نیروهای عراقی هم گزارش داد، نیروهای ضد تروریسم این کشور تلفات سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد کرده و در درگیری های دیروز جمعه در محله های شرقی موصل دستکم 200 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

العارضی افزود: نیروهای ضد تروریسم عراق امروز (شنبه) برای دومین روز پیشروی در محله های شرقی موصل را ادامه داده و در محله 'الزهراء' با عناصر داعش درگیر هستند.

در جبهه غرب موصل نیز نیروهای مردمی عراق بیش از 56 روستا را آزاد کردند .

ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی مشترک عملیات آزادسازی موصل اعلام کرد، عملیات آزاد سازی کامل شهر "حمام العلیل" نزدیک ترین شهر به موصل در محور جنوبی از بامداد روز شنبه از سه محور آغاز شد.

 

 

کلیدواژه