سنبله 01, 1400 09:54 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: به دشمنی با آمریکا و اسرائیل افتخار می‌کنیم
    سید حسن نصرالله: به دشمنی با آمریکا و اسرائیل افتخار می‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد مقاومت، دشمن آمریکا و سلطه‌جویی آمریکا و دشمن رژیم صهیونیستی و پروژه های صهیونیستی است و به این دشمنی افتخار می کند.

به گزارش رادیو دری ،سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت شهید عباس الیتامی"ابومیثم" از فرماندهان مقاومت گفت،  تمامی اقدامات سفارت آمریکا، با شکست مواجه شده است وسفارت آمریکا در لبنان، مسئول هدف قرار دادن زندگی و معیشت مردم لبنان است و در هر چیزی مداخله می‌کند. سفارتهای آمریکا و عربستان سعودی طی سالهای گذشته در راستای ایجاد جنگ داخلی در لبنان تلاش کردند.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه گروههای ملی‌گرای لبنان، واقعا خواستار حاکمیت این کشور هستند، خاطر نشان کرد آمریکا و غربیها دهها میلیارد دلار برای مخدوش کردن مقاومت هزینه کردند، ولی شکست خوردند. جنگ جهانی علیه سوریه آغاز شد و تروریست ها را به لبنان فرستادند، ولی باز هم شکست خوردند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد، دومین کشتی حامل سوخت از ایران در چند روز آینده عازم لبنان می شود و کشتی های بعدی نیز به آن ملحق خواهد شد. موضوع یک یا دو کشتی نیست و این یک روند است و تا زمانی که در لبنان نیاز به سوخت وجود داشته باشد، این روند را ادامه خواهیم داد.هدف ما کمک به مردم لبنان و کاستن از شدت مشکلات آنان است. 

سید حسن نصرالله گفت، ما جایگرین دولت لبنان یا شرکت هایی که مشتقات نفتی وارد می کنند یا جایگزین مراکز توزیع سوخت نیستیم. ما کمیت های قابل قبولی از سوخت را برای کاستن از فشار شرکت ها، مراکز سوخت رسانی و بازار سیاه وارد می کنیم و خواهان شکست قیمت هایی هستیم که نشان دهنده طمع و حرص و ولع فروشندگان آن است و می خواهیم از مشکلات مردم بکاهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، کشورهای بسیاری هستند که می توانند به ما کمک کنند، اما آمریکا مانع آنان می شود و از حق وتوی خود استفاده می کند. دولت آمریکا اگر خواهان کمک به مردم لبنان است، باید ابزار وتو علیه حمایت از لبنان را لغو کند.

کلیدواژه