سنبله 10, 1400 12:52 Asia/Kabul
  • برداشته شدن محدودیت‌های غزه در پی هشدارهای مقاومت فلسطین
    برداشته شدن محدودیت‌های غزه در پی هشدارهای مقاومت فلسطین

پس از هشدارهای شدیداللحن مقاومت فلسطین به تل‌آویو و آغاز اقدامات مردمی، ارتش رژیم صهیونیستی محدودیت‌های اعمال‌ شده باریکه غزه را برداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس"آویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از پایان روند ارزیابی وضعیت امنیتی، تل‌آویو تصمیم گرفته است دامنه ماهیگیری را برای ساکنان باریکه غزه به ۱۵ مایل دریایی افزایش دهد.

طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، گذرگاه «کرم ابوسالم» نیز برای ورود کالا و تجهیزات به باریکه غزه به طور کامل بازگشایی شده است و هم چنین، سهمیه آب این باریکه نیز به مقدار پنج میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

بر اساس این اعلام، سهمیه تجارغزه برای عبور از گذرگاه «بیت حانون» به تعداد 5 هزار تاجر (در مجموع ۷۰۰۰ نفر) بیشتر خواهد شد؛ مشروط براینکه این مجوز فقط برای افرادی صادر خواهد شد که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند یا پس از ابتلا به ویروس بهبود یافته‌اند.

رژیم صهیونیستی پس از جنگ‌ دوازده‌ روزه اخیر با مقاومت فلسطین مجموعه‌ای از محدودیت‌ها را ضد باریکه غزه اعمال کرد و درصدد بود با استفاده از این ترفند اسرای خود را از زندان‌های مقاومت آزاد کند.

باریکه غزه از سال 2006 تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی  قرار دارد و ساکنان این باریکه با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

سازمان ملل: محاصره غزه نقض حقوق بین‌الملل است

کلیدواژه