سنبله 11, 1400 11:27 Asia/Kabul
  • الاخبار: ورود کشتی ایرانی به آب‌های سوریه
    الاخبار: ورود کشتی ایرانی به آب‌های سوریه

یک روزنامه لبنانی از ورود کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان به آب‌های سوریه خبر داد و افزود ، این کشتی بار خود را در یکی از بنادر سوریه تخلیه کرده و سپس سوخت مذکور با تانکر به لبنان منتقل می شود.

روزنامه لبنانی "الاخبار" امروز پنجشنبه درگزارشی نوشت: کشتی ایرانی  حامل سوخت برای لبنان از روز گذشته وارد آب‌های سرزمینی سوریه شده است.

الاخبار افزود، حزب‌الله لبنان بخشی از بار این کشتی ایرانی  که  به وسیله تانکر از سوریه به لبنان منتقل خواهد شد را  به بیمارستان‌های دولتی و امثال آن هدیه خواهد داد و سپس یک شرکتی خصوصی سازوکار فروش این سوخت به سازمان‌های خصوصی و ژنراتورهای برق را بر عهده خواهد گرفت.

بنا به گفته منابع آگاه، کشتی دوم و سوم ایران نیز با همین سازوکار خواهند رسید و  همزمان این احتمال مطرح است که کشتی چهارم هم  به زودی از ایران به سوی لبنان حرکت کند.

براساس این گزارش ،نزدیکی ورود سوخت ایران به لبنان با سفر هیأتی از کنگره آمریکا به لبنان همزمان شده و این هیأت  مدعی شده ، واشنگتن برای حل سوخت در لبنان تلاش می‌کند و نیازی به واردات سوخت از ایران نیست. 

لبنان از دو سال پیش در وضعیت بحرانی در زمینه های مختلف به ویژه کمبود سوخت قرار دارد و اکنون این وضعیت به اوج خود رسیده است .

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیدا هشدار داد.

نفتکش ایرانیِ حامل سوخت عازم لبنان شد

 

کلیدواژه