میزان 07, 1400 13:52 Asia/Kabul
  • تسلط ارتش سوریه بر نوار مرزی جولان اشغالی پس از هشت سال
    تسلط ارتش سوریه بر نوار مرزی جولان اشغالی پس از هشت سال

منابع رسانه ای اعلام کردند، نیروهای ارتش سوریه با استقرار در مناطق جدید «حوض الیرموک» در آستانه تسلط کامل بر نوار مرزی جولان اشغالی در جنوب غرب این کشور، قرار دارند.

به گزارش روزچهارشنبه  «العربی الجدید»؛ نیروهای ارتش سوریه،  پس از پیشروی های خود در ناحیه «الشجره» توانستند چندین نقطه و مقر را در منطقه «مرعبه» واقع در جنوب غربی «حوض الیرموک» در شمال غرب استان «درعا» و نزدیک مرز با جولان اشغالی سوریه ایجاد کرده و در آن مستقر شوند.

ارتش سوریه به تازگی پس از توافق با افراد مسلح حاضر در جنوب این کشور، کنترل مناطق مهمی مانند «درعا البلد» را به دست گرفته است  و به عملیات کنترل سایر مناطق جنوبی ادامه میدهد.

به این ترتیب، نیروهای سوری  که از سال ۲۰۱۳ به دلیل سیطره گروه‌های مسلح بر درعا از آن خارج شده بودند پس از هشت سال به کنترل کامل بر مرزهای خود با اردن و جولان اشغالی نزدیک شدند.

بلندی‌های جولان که از جنوب به رود یرموک و از شمال به جبل الشیخ می‌رسد، از نظر اداری متعلق به استان القنیطرة و بخشی از سوریه شمار می‌رود که رژیم صهیونیستی طی جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷، دو سوم آن را اشغال کرد و و بلافاصله‌ به‌ احداث‌ شهرک‌های‌ صهیونیست‌نشین در جولان‌ پرداخت.

در آوریل ۲۰۱۹ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخت که با مخالفت جامعهٔ جهانی و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شد. این تصمیم ترامپ اخیرا مردود اعلام شده است.

تاکید ساکنان جولان اشغالی سوریه بر ادامه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

کلیدواژه