میزان 12, 1400 11:13 Asia/Kabul
  • تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان
    تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی و دریایی لبنان

ارتش لبنان از تجاوز و نقض مجدد حریم هوایی و آبی این کشور توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رادیو دری ؛  ارتش لبنان امروزدوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۴:۰۵ روزگذشته (11 میزان) دو جنگنده متعلق به دشمن اسرائیلی، در آسمان لبنان از فراز دریا در غرب منطقه «شکا» به سوی جنوب تا شهرک «الناقوره»  پرواز کرده و در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه  آسمان لبنان را  از فراز دریا  ترک کردند.

ارتش لبنان در این بیانیه  تاکید کرد، موضوع این نقض حاکمیت حریم هوایی لبنان با هماهنگی نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) دنبال می‌شود.

ارتش لبنان در بیانیه‌ای جداگانه ای نیز اعلام کرد، روز گذشته  و ساعت ۹:۱۴ یک قایق جنگی رژیم صهیونیستی نیز آب‌های منطقه‌ای لبنان را در مقابل «رأس الناقوره» به مدت ۱۱ دقیقه و به مسافتی حدود ۱۸۵ متر نقض کرده است.

براساس این گزارش، دوم اکتبر هم یک قایق جنگی  رژیم صهیونیستی  منطقه رأس الناقوره  را به مدت پنج دقیقه و به مسافت حدود ۱۶۶ متر نقض کرد.

ماه گذشته «زینه عکر» وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه لبنان نقض مکرر حریم هوایی این کشور توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منظور حمله به سوریه را محکوم و تاکید کرد، لبنان دراین زمینه  شکایتی را به سازمان ملل ارائه کرده و خواستار جلوگیری تجاوزهای رژیم صهیونیستی و نقض حریم لبنان از سوی اسرائیل شده است.

نقض حریم هوایی لبنان توسط پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی

کلیدواژه