میزان 27, 1400 08:38 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: وقایع روز پنجشنبه در بیروت خطرناک و متفاوت بود
    سید حسن نصرالله: وقایع روز پنجشنبه در بیروت خطرناک و متفاوت بود

دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی  وقایع روز پنجشنبه در این کشور را مهم و خطرناک توصیف کرد و گفت: این وقایع نیازمند تعیین موضع است.

به گزارش رادیو دری، "سید حسن نصرالله" با اشاره به جنایت روز پنجشنبه بیروت، که توسط شبه نظامیان وابسته به حزب  "القوات اللبنانیه" به سرکردگی "سمیر جعجع" صورت گرفت خاطرنشان کرد، حزبی در لبنان وجود دارد که به دنبال آن است که ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت همیشه احساس ترس و نگرانی داشته باشند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه سران این حزب به دنبال ایجاد دشمن غیر واقعی و فتنه انگیزی بین مسیحیان و مسلمانان هستند افزود، هدف از این وحشت آفرینی مستمر آن است که این حزب خود را مدافع اصلی مسیحیان نشان دهد.

"سیدحسن نصرالله" ضمن تسلیت به خانواده های شهدای جنایت روز پنجشنبه بیروت، تصریح کرد، برای این حزب درگیری نظامی و جنگ داخلی هیچ اهمیتی ندارد زیرا چنین امری در راستای منافع خارجی اش قرار می‌گیرد.

صبح روز پنجشنبه، شماری از مردم لبنان که به عملکرد "طارق بیطار" بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت معترض بودند در مقابل کاخ دادگستری این کشور تظاهرات کردند که ناگهان تیراندازی‌ از سوی عناصر وابسته به حزب "القوات اللبنانیه" به سرکردگی "سمیر جعجع"  به سوی آنها آغاز شد.

در این حمله  دستکم 7 شهروند بیگناه لبنانی شهید و بیش از شصت تن  دیگر مجروح شدند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با تسلیت به خانواده شهدای حمله تروریستی اخیر در قندهار افغانستان تصریح کرد تروریست های داعش ساخته و پرداخته آمریکا هستند.

ظهر جمعه گذشته بر اثر حمله عناصر گروه تروریستی داعش به مسجد "بی بی فاطمه" موسوم به "امام بارگاه"، در شهر قندهار در جنوب افغانستان دستکم 43 نمازگزار شهید و بیش از 100 تن دیگر مجروح شدند.

"سیدحسن نصرالله" در بخش دیگری از سخنانش ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را به تمام مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت و ابراز امیدواری کرد همه در جشن‌ میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) مشارکت داشته باشند.

 

کلیدواژه