عقرب 06, 1400 11:48 Asia/Kabul
  • تسلیم شدن سعودی ها؛  آزادی علی النمر پس از ۱۰ سال از زندان
    تسلیم شدن سعودی ها؛ آزادی علی النمر پس از ۱۰ سال از زندان

«علی النمر» که به جرم شرکت در اعتراضات ضد دولتی در عربستان سعودی ابتدا به اعدام محکوم شده بود، از زندان آزاد شد.

به گزارش رادیودری، «علی النمر» برادرزاده شهید شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعه عربستان  که به جرم شرکت در اعتراضات ضد دولتی در عربستان سعودی ابتدا به اعدام محکوم شده بود، روز چهارشنبه از زندان آزاد شد.

گروه موسوم به "دفاع از حقوق بشر" در توئیتر اعلام کرد، "علی النمر" از سال ۲۰۱۲ به علت مشارکت در اعتراضات در دوران کودکی، در زندان بسر می‌برد و پس از ده سال از زندان آزاد شد .

علی النمر سال ها پیش از اعدام عمویش «شیخ نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعه عربستانی در سال ۲۰۱۲ و زمانی که ۱۷ سال داشت بعد از شرکت در اعتراضات استان شرقی و شیعه نشین القطیف بازداشت شد و اتهاماتی دیگر از جمله پیوستن به گروه جرم و جنایت و حمله به نیروهای پلیس سعودی نیز به او نسبت داده شد. 

برخی سازمان های حقوقی بین المللی و کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل درخواست هایی برای آزادی این جوان کم سن دادند، اما ریاض تا چندی پیش اصرار بر اجرای حکم اعدام داشت .

نیرو‌های امنیتی عربستان در ماه‌های اخیر تعدادی از اعضای خانوده شیخ نمر باقر النمر از جمله «امین باقر النمر» برادر ۳۰ ساله وی را نیز دستگیر کرده اند.

شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته عربستانی در دوم ژانویه 2016 به‌ دلیل انتقاد از رژیم سعودی اعدام و این اقدام، با محکومیت‌های گسترده مسلمانان در کشورهای مختلف مواجه شد.

بازداشت برادر شهید «َشیخ باقر النمر» توسط نیروهای امنیتی سعودی

بازداشت نزدیکان شیخ النمر در منطقه العوامیه عربستان

کلیدواژه