اعلام همبستگی مجلس شورای یمن با وزیر اطلاع رسانی لبنان علیه ائتلاف سعودی
(last modified 1400-08-08T05:16:09+00:00 )
عقرب 08, 1400 09:46 Asia/Kabul
  • اعلام همبستگی مجلس شورای یمن با وزیر اطلاع رسانی لبنان علیه ائتلاف سعودی
    اعلام همبستگی مجلس شورای یمن با وزیر اطلاع رسانی لبنان علیه ائتلاف سعودی

مجلس شورای یمن، ضمن تقدیر از موضع شجاعانه قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در دفاع از مردم یمن، حمله سازمان یافته برخی رسانه‌های وفادار به ائتلاف متجاوز سعودی ضد وی را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، مجلس شورای یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اظهارات قرداحی ناشی از انسانیت وی نسبت به مردم مظلوم یمن است و برخلاف جوسازی عده‌ای که در صف حامیان متجاوزان هستند، هیچ توهینی به کسی شمرده نمی‌شود.

در این بیانیه از صاحبان قلم‌های آزاد درجهان خواسته شده است درکنار جرج قرداحی ایستاده و دیدگاه آزادانه خود را در حمایت از ملت یمن در برابر شنیع‌ترین تجاوز تاریخ معاصر و در سایه سکوت شرم آور جامعه بین المللی بیان دارند.

"جورج قرداحی" وزیر اطلاع رسانی لبنان هفته گذشته در یک برنامه  تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنگ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اعلام کرد که جنبش «انصارالله» در سال های جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است. وی هم چنین پایان تجاوز ائتلاف سعودی در یمن را خواستار شد 

در پی سخنان قرداحی،عربستان سعودی روز گذشته به سفیر لبنان درریاض ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این کشور را ترک کرده و واردات تمامی کالاهای لبنانی به این کشور را نیز متوقف کرد. عربستان سعودی همچنین سفیر خود در بیروت را فراخوانده است.

کلیدواژه