قوس 29, 1400 20:17 Asia/Kabul
  • هشدار حماس به رژیم صهیونیستی: وضعیت نوار غزه در آستانه انفجار قرار دارد
    هشدار حماس به رژیم صهیونیستی: وضعیت نوار غزه در آستانه انفجار قرار دارد

جنبش حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد، مخالف گره زدن بازسازی نوار غزه به معامله تبادل اسرا است و تداوم سیاست تأخیر توسط صهیونیستها، باعث انفجار وضعیت در غزه خواهد شد.

به گزارش رادیودری، منابع  مطلع خبر دادند، یک هیأت از مصر عازم تل‌آویو شده تا پاسخهای حماس درباره مسئله اسرا و بازسازی نوار غزه را به صهیونیستها منتقل کند.

به گفته این منابع، حماس تاکید کرده راهکارمسئله اسرا  پرداخت هزینه توسط صهیونیستها برای انجام این تبادل است.

حماس همچنین به هیأت مصری گفته است که تداوم سیاست تأخیر توسط صهیونیستها، باعث انفجار وضعیت خواهد شد؛ چرا که وضعیت غزه به صورت روزافزونی در حال وخامت است و احتمال دارد در مدت زمان کمی، اقدامات تنش‌زا در آن صورت گیرد.

«مشیر المصری» عضو دفتر سیاسی حماس دراینباره گفت: صهیونیستها در پی پایان بخشیدن به محاصره نوار غزه نیستند و به همین دلیل، مقاومت فلسطین هشدارداده است که تداوم محاصره و محروم کردن ملت فلسطین در نوار غزه از ساده‌ترین امکانات زندگی، پیامدهای خطرناکی دارد.

این مسئول حماس درباره تعدی به اسرای زن فلسطینی نیز گفت: این مسئله، تخطی از تمامی خطوط قرمز است و مقاومت در برابر این مسئله سکوت نخواهد کرد، بلکه تمام تلاش خود را برای دفاع از اسرا به کار خواهد گرفت؛ لذا دشمن صهیونیستی باید از این حماقت دست بردارد.

هم اکنون نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ اسیر فسلطینی در حدود ۱۹ زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند که ۵۴۴ نفر از آنها به حبس ابد محکوم شده‌اند.

سازمان ملل: باریکه غزه در وضعیت بحرانی قرار دارد

کلیدواژه