جدی 04, 1400 16:19 Asia/Kabul
  • شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل
    شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل با رد پیشنهاد رژیم صهیونیستی درباره لغو بودجه کمیته حقیقت یاب جنگ غزه در ماه مه، شکست دیگری را برای این رژیم رقم زد.

به گزارش رادیو دری، 125 کشور که در صدر آن‌ها گروه 77، چین و کشور‌های عربی قرار داشتند به پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای لغو اعتبار بودجه کمیته حقیقت یاب رای منفی دادند و فقط 7  کشور از جمله آمریکا همراه با خود تل آویو به آن رای مثبت دادند.

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین 17دسامبر با 156 رای موافق در مقابل تنها 7 رای مخالف، قطعنامه‌ای را با عنوان حاکمیت فلسطینیان بر منابع طبیعی خود در سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی به تصویب رساند.

این قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که به تعهدات خود در حوزه حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی عمل کند و به طور کامل سیاست‌ها و اقداماتی را که با هدف تغییر وضعیت و ماهیت سرزمین‌های اشغالی در پیش گرفته است  متوقف کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد 10 قوس  نیز 6 قطعنامه را علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی و رعایت نکردن حقوق فلسطینیان از سوی این رژیم تصویب کرد.

قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، توقف تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی و ساخت دیوار در نوار غزه خواستار شده است.

 هزینه 900 میلیارد دلاری جنگ 12 روزه غزه برای صهیونیست ها

کلیدواژه