جدی 09, 1400 15:39 Asia/Kabul
  • حزب الله عراق: آمریکا باید برای خارج نشدن از عراق هزینه بپردازد
    حزب الله عراق: آمریکا باید برای خارج نشدن از عراق هزینه بپردازد

سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: آمریکا با سرپیچی از اجرای مصوبه خروج از عراق، اراده ملت عراق را زیر پا می گذارد و باید هزینه سنگین آن را بپردازد.

به گزارش رادیو دری؛ «محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق امروز چهارشنبه گفت: تاکنون خروج هیچ یک از نیروهای آمریکایی از عراق اعلام و تأیید نشده بلکه مأموریت این نیروها از رزمی به آموزشی و مستشاری تغییر پیدا کرده و این، دور زدن آشکار مصوبه پارلمان عراق است که طبق آن باید همه نیروهای آمریکایی از خاک عراق خارج شوند.

محیی افزود: ما مطمئن هستیم آمریکا خواهان خروج از عراق نیست و برای تحمیل حضور در عراق تحت عنوان ها و اسامی مختلف تلاش می‌کند و این موضع واشنگتن، چالشی  برای اراده و خواست ملت عراق به شمار می‌رود که مسلماً آمریکا باید هزینه آن را بپردازد.

سخنگوی گردان های حزب الله عراق گفت: آمریکا برنامه‌ها و اهدافی دارد که از طریق حضور نظامی در عراق و سوریه می‌خواهد آن را محقق کند که این اهداف عبارتند از تقویت سیطره و گسترش نفوذ در عراق، تسلط بر تصمیم گیری سیاسی و امنیتی عراق و تحمیل برنامه‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر بغداد.

محیی اضافه کرد: آمریکا عراق را اشغال و ویران و میلیون‌ها نفر از فرزندان عراق را آواره کرد تا کشور را چند پاره و تجزیه کند و نسخه‌های متعدد تروریسم تکفیری مانند القاعده و داعش را ایجاد کرد تا عراق یک کشور شکست خورده و ضعیف باقی بماند؛ آمریکا هیچ وقت به فکر ساختن عراق و تقویت قدرت امنیتی و اقتصادی عراق نبوده است.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند  و بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور قراردارد.

بسیاری از مردم و گروه های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است.

ایران بر خروج قطعی نیروهای نظامی امریکا از عراق تاکید کرد

شمارش معکوس برای خروج نظامیان آمریکا از عراق

کلیدواژه