جوزا 02, 1403 15:25 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: سیاست گسترش روز افزون روابط با ارمنستان ادامه پیدا می‌کند
    رهبر معظم انقلاب: سیاست گسترش روز افزون روابط با ارمنستان ادامه پیدا می‌کند

رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ارمنستان با قدردانی از ابراز همدردی وی در حادثه شهادت سید ابراهیم رئیسی، به مشترکات تاریخی و جغرافیایی و منافع مشترک ایران و ارمنستان اشاره کردند و گفتند: سیاست جمهوری اسلامی مبنی بر گسترش روز افزون روابط با ارمنستان، ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای امروز(چهارشنبه) در دیدار نخست وزیر ارمنستان در تهران با اشاره به تاکید "نیکول پاشینیان" بر راهبردی بودن روابط دو کشور افزودند: تاکید اینجانب مبنی بر گسترش همکاری‌ها ناظر بر راهبردی بودن روابط بوده، اما مهم این است که روابط دو کشور مخالفانی دارد و بر همین اساس باید مسایل مربوط به طرفین با دقت و مراقبت پیگیری و انجام شود.

ایشان خاطرنشان کردند: رئیس جمهوری فقید ما نسبت به مسائل مرزی مربوط به ارمنستان و حوادث اطراف این قضیه، بسیار حساس بود و باید این حساسیت‌ها و مراقبت‌ها همچنان لحاظ شوند و باید خودمان بتوانیم منافع خود را تأمین کنیم.

" نیکول پاشینیان " نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار، مراتب تأثر و همدردی ملت و دولت ارمنستان را در حادثه سقوط بالگرد حامل مقامات ایران اعلام کرد و گفت: ما از شنیدن خبر درگذشت رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران و همراهان ایشان در سانحه هوایی شوک‌زده شدیم و در بهت هستیم، اما همان‌گونه که حضرت‌عالی گفتید مطمئنیم که تحت هدایت‌ها و رهبری شما خللی در امور ایران به‌وجود نخواهد آمد. 

بالگرد حامل «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۱۹ مه 2024) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد "قیز قلعه‌سی" به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران، دچار سانحه هوایی شد و سقوط کرد.

در این سانحه افزون بر ابراهیم رییسی، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران ، امام جمعه تبریز ، استاندار آذربایجان شرقی و شماری دیگر از همراهان آنان نیز به مقام رفیع شهادت  رسیدند.

توصیف رئیس جمهور شهیدایران از زبان پوتین/ رئیسی شریک قابل اعتمادی بود

پیام تسلیت دولت و ملت عراق به رهبر انقلاب و ملت ایران

کلیدواژه