دلو 04, 1402 18:05 Asia/Kabul
  • بغداد: حمله آمریکا به مقر حشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است
    بغداد: حمله آمریکا به مقر حشد الشعبی نقض حاکمیت عراق است

مشاور امنیت ملی عراق با محکوم کردن حمله سه شنبه شب نیروهای آمریکایی به دو مقر سازمان حشد الشعبی گفت: حمله واشنگتن به نیروهای بسیج مردمی عراق نقض حاکمیت این کشور است.

به گزارش رادیو دری؛ "قاسم الاعرجی" روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: آمریکا باید به جای حمله و بمباران مقرهای یک نهاد ملی عراق، برای متوقف کردن تداوم تجاوزگری علیه غزه فشار وارد کند.

عضو فراکسیون الصادقون در مجلس نمایندگان عراق هم در واکنش به حمله نیروهای آمریکایی به پایگاه های حشدالشعبی تاکید کرد:  هیچ راه حلی جز اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق وجود ندارد.

"حسن سالم"  افزود: اشغالگران تروریست آمریکایی مقرهای امنیتی عراق از جمله پایگاه های حشدالشعبی را بمباران می کنند و با نقض حاکمیت ملی این کشور، فرزندان مبارز و مجاهد عراق در جرف النصر و القائم را به شهادت می رسانند.

جنگنده‌های آمریکایی سه شنبه شب با نقض حاکمیت ملی عراق، در حملات جداگانه‌ای به استان‌های بابل و الانبار، پایگاه‌های حشد الشعبی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق را هدف قرار دادند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها "عین الاسد" در استان "الانبار" در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

مجلس عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سرداران مقاومت، سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، "ابومهدی المهندس" نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و ۸ نفر از همراهانشان، ژانویه ۲۰۲۰ طرح اخراج نظامیان خارجی به ویژه آمریکایی ها را از خاک عراق تصویب کرد.

آمریکایی ها اما تاکنون از عراق خارج نشده اند.

پایگاه آمریکایی عین الاسد بار دیگر هدف نیروهای مقاومت اسلامی قرار گرفت

تاکید نخست وزیر عراق بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور

کلیدواژه