جوزا 02, 1403 17:26 Asia/Kabul

سران طالبان با حضور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران به مقام والای رئیس جمهوری شهید ایران و مقامات فقید همراهش ادای احترام و برای شادی روح پاک آنها دعا کردند.

به گزارش رادیو دری؛ عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس حکومت طالبان و امیرخان متقی وزیر خارجه این گروه به همراه هیاتی از مقامات طالبان در این مراسم به نشانه احترام، مقابل پیکرهای شهدای سانحه سقوط بالگرد مقامات ایران ایستادند و برای آنها دعا کردند.

در این آیین رسمی که به میزبانی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری و سرپرست موقت قوه مجریه ایران برگزار شد، سران طالبان پس از ادای احترام به مقام شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، شهید سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز و شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، در گفتگویی کوتاه با محمد مخبر و مقامات ایرانی حاضر در این مراسم، حادثه تلخ سقوط بالگرد را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

سید "ابراهیم رئیسی" هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه 30 اردیبهشت/ثور 1403 مصادف با 19 ماه می 2024 در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهانش به شهادت رسید.

حجت الاسلام "آل هاشم"، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران، "مالک رحمتی" استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید "مهدی موسوی" فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری ایران بودند.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و همراهان در تبریز

معین وزیر اقتصاد طالبان: دولت رئیسی در گسترش روابط اقتصادی با افغانستان موفق عمل کرد

پیام تسلیت حکومت طالبان به دولت و ملت ایران

کلیدواژه