حمل 17, 1401 12:07 Asia/Kabul
  • نوری المالکی: مخالف انتخابات زودهنگام یا انحلال پارلمان هستیم
    نوری المالکی: مخالف انتخابات زودهنگام یا انحلال پارلمان هستیم

رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق گفت، هیات هماهنگی شیعی با انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات مخالف است.

پس ازبه حد نصاب لازم نرسید جلسه روز چهارشنبه پارلمان عراق و شکست مجدد آن ، مقتدی صدر گروه‌های سیاسی عراق حدود ۴۰روز فرصت دارند تا بدون مشارکت اعضای جریان صدر، دولت اکثریت ملی را تشکیل دهند که این تصمیم مورد استقبال چارچوب هماهنگی شیعیان عراق قرارگرفت.

به گزارش رادیو دری، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق سخنانی را در خصوص آخرین تحولات سیاسی این کشور مطرح کرد و گفت: اختلافات میان هیات هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه و ائتلاف سه‌جانبه صدر، بارزانی و الحلبوسی دو جنبه داخلی و خارجی دارد.

المالکی افزود، آماده‌ایم که به دخالت‌های خارجی پایان دهیم به شرطی که طرف مقابل هم به دخالت خارجی پایان دهد.

نوری المالکی تصریح کرد: تأکید بر اینکه دولت برآمده از فراکسیون اکثریت باشد برای این است که در تجربه دولت عادل عبدالمهدی، دولت او برآمده از فراکسیون اکثریت نبود و با استعفای عبدالمهدی فراکسیون اکثریتی در کار نبود تا جانشین وی را معرفی کند و این باعث بلاتکلیفی شد.

این شخصیت عراقی ضمن ابراز امیدواری درباره اینکه، با انعطاف بالای هیات هماهنگی کار به دولت فوق‌العاده یا انحلال پارلمان یا اقداماتی از این دست نکشد چرا که اقدامی غیر قانونی است گفت: در روند سیاسی عراق اگر توافق سیاسی حاکم نباشد کار به تروریسم و فساد و روابط خارجی می‌کشد.

عراق از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اکتبر سال گذشته که نیروهای سیاسی نتوانسته‌اند با تشکیل دولت موافقت کنند با بحران سیاسی مواجه است.

انتخاب نوری المالکی به عنوان دبیر کل حزب الدعوه اسلامی عراق

کلیدواژه