جمعه پر التهاب در مسجدالاقصی؛ شمار مجروحان فلسطینی به 150 نفر رسید
(last modified 1401-01-26T08:14:59+00:00 )
حمل 26, 1401 12:44 Asia/Kabul
  • جمعه پر التهاب در مسجدالاقصی؛ شمار مجروحان فلسطینی به 150 نفر رسید
    جمعه پر التهاب در مسجدالاقصی؛ شمار مجروحان فلسطینی به 150 نفر رسید

صبح امروز (جمعه) نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده و تعداد زیادی از نمازگزاران را زخمی کرده‌اند و براساس اعلام منابع فلسطینی شمار زخمی ها تاکنون به 150 نفر اقزایش یافته است.

درگیری های امروز جمعه در مسجدالاقصی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی ها بعد از نماز صبح و با هجوم نیروهای اشغالگر قدس به جمعی از نمازگزاران آغاز شده است. نظامیان رژیم صهیونیستی با ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی به سمت فلسطینی‌هایی که سعی در مقابله با آنها داشتند، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

به گزارش رادیو دری، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، تا به این لحظه 152 فلسطینی در درگیریهای مسجدالاقصی زخمی شده  وبه بیمارستان منتقل شده اند. علت این جراحت ها اصابت گلوله لاستیکی، بمب های صوتی و ضرب و جرح گزارش شده است.

در پی شلیک گاز اشک‌آور به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، همچنان برخی از فلسطینیان در آنجا محاصره شده‌ و نظامیان صهیونیست اقدام به بستن درهای خروجی مسجد کرده‌اند. 

امروز همزمان با تشدید تنش و درگیری در مسجد الاقصی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور وزیر امنیت، فرمانده نیروهای امنیتی و فرمانده گارد مرزی این رژیم تشکیل جلسه اضطراری داد.

براساس گزارش الجزیره، اشغالگران صهیونیست حدود ۴۰ نفر را  بازداشت کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده است.

فلسطینی‌ها در قدس اشغالی با دستان خالی در حال مقابله با ورود غیرقانونی نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی هستند.

حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی/ 90 فلسطینی زخمی شدند

کلیدواژه