حمل 31, 1401 17:29 Asia/Kabul
  • رژیم صهیونیستی مقابل خواست فلسطینیان تسلیم شد
    رژیم صهیونیستی مقابل خواست فلسطینیان تسلیم شد

در پی مقاومت شهروندان فلسطینی در برابر تجاوزگری رژیم اشغالگر قدس، مقامات صهیونیست مجبور شدند که جلوی ورود صهیونیستها به مسجد مبارک الاقصی را بگیرند.

به گزارش رادیو دری؛ رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که سران سیاسی و امنیتی این رژیم تصمیم گرفته اند که مسجد الاقصی را به روی یهودیان از جمعه آینده تا پایان ماه رمضان ببندند.

به گفته این رسانه ها، این تصمیم بعد از رایزنی «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی تشدید تنش ها در مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس و کرانه باختری رود اردن گرفته شد.

براساس این تصمیم، در روزهای هفته از یکشنبه تا پنجشنبه به یهودیان اجازه ورود به مسجد الاقصی داده نخواهد شد و روزهای جمعه و شنبه نیز براساس اعتقادات آنها ورود به این مکان ممنوع است.

در واکنش به این تصمیم بنت، «ایتمار بن غفیر» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب راستگرای صهیونیسم دینی  در توییتی به بنت حمله کرد و نوشت: "تصمیم رده سیاسی برای متوقف کردن ورود اسرائیلی ها بعد از عید فصح (از هفته آینده تا پایان ماه رمضان) نشان می دهد که نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل پرچم سفید را بالا برده است."

 از روز جمعه گذشته و در پی یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تنش‌ها بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تشدید شده است.

با وجود حملات مکرر اشغالگران،  فلسطینیان هربار در برابر صهیونیست‌ها مقاومت کرده و حاضر به خروج از مسجدالاقصی نشدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز درباره هرگونه تعرض به مسجدالاقصی از سوی شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست هشدار داده‌اند.

خروج اشغالگران صهیونیست از مسجدالاقصی و شادی فلسطینیان

جمعه پر التهاب در مسجدالاقصی؛ شمار مجروحان فلسطینی به 150 نفر رسید

 

کلیدواژه