ثور 18, 1401 08:39 Asia/Kabul
  • لغو سفر پاپ فرانسیس به فلسطین اشغالی
    لغو سفر پاپ فرانسیس به فلسطین اشغالی

اوضاع ملتهب فلسطین اشغالی موجب شد تا واتیکان سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به اراضی اشغالی را لغو کند.

نظامیان رژیم صهیونیستی هر روز به بهانه های مختلف، با حمله به مردم مظلوم فلسطین، آنان را به شهادت رسانده و یا مجروح و بازداشت می کنند؛ فلسطینیان نیز در پاسخ به این جنایات، عملیات ضد صهیونیستی انجام می دهند.

درچنین شرایطی رسانه های فلسطینی پنجشنبه شب ( در سالگرد به اصطلاح استقلال رژیم صهیونیستی «اشغال فلسطین» ) از انجام یک عملیات مقاومتی در شهرک صهیونیست‌ نشین "إلعاد" در شرق تل آویو و به هلاکت رسیدن 3 صهیونیست و زخمی شدن 10 صهیونیست‌  دیگرخبر دادند. عاملان این عملیات 2  جوان فلسطینی بودند که موفق به فرار از صحنه عملیات شده اند.

به گزارش رادیو دری به نقل از وبگاه «عروتص شوع» ؛ رسانه‌های صهیونیستی امروز شنبه گزارش کردند که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان سفر خود به فلسطین اشغالی را که قرار بود در ۱۵ ژوئن در چارچوب یک تور خاورمیانه‌ای برگزار شود، لغو کرد.

 به گفته یک منبع سیاسی، به نظر می‌رسد موج ناآرامی‌ها در اراضی اشغالی بر تصمیم واتیکان برای لغو این سفر در این زمان تأثیر داشته است.

پاپ فرانسیس قرار بود به عنوان بخشی از سفر به خاورمیانه وارد فلسطین اشغالی شود و سپس از لبنان و اردن نیز دیدن کند.

در پی عملیات "إلعاد" گروه های مقاومت فلسطینی اعلام کردند، اینگونه اقدامات پاسخی طبیعی به جنایات اشغالگران علیه مردم مظلوم فلسطین است و تا زمانیکه جنایات صهیونیست ها در حق مردم فلسطین ادامه دارد، عملیات ضد صهیونیستی مردم فلسطین نیز ادامه خواهد داشت. 

کلیدواژه