ثور 21, 1401 07:34 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: حمایت‌های مردمی از مقاومت کاهش نیافته است
    سید حسن نصرالله: حمایت‌های مردمی از مقاومت کاهش نیافته است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت، دشمنان در سالهای اخیر از طریق دروغ پراکنی و تحریم‌ها تلاش کردند حمایت مردمی از مقاومت را کاهش دهند، اما همه طرح ها و پروژه های آنها شکست خورد.

 بنا بر اعلام مقامات لبنانی، انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ ۱۵ ماه مِی سال جاری میلادی (۲۵ ثور) برگزار خواهد شد.

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز سه شنبه در تجمع بزرگ انتخاباتی مردم در ضاحیه جنوبی بیروت،  از گردهمایی مردم برای حمایت از مقاومت قدردانی کرد و گفت، حضور گسترده مردمی درانتخابات، پیامی به تمامی کسانی است که بر روی کودتای بستر مقاومت علیه آن حساب باز کرده بودند.

نصرالله  با بیان اینکه بدون فلسطین و قدس، عربیتی وجود ندارد و با عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی، عربیت هیچ معنایی ندارد، از تمامی اتباع لبنانی حاضر در خارج از این کشور که به مقاومت رأی می‌دهند، قدردانی کرد.

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد هیچ تجاوز یا حمله‌ای به لبنان صورت گیرد، ادامه داد: «می‌خواهم به برادرانی که مانور اسراییل را دنبال می کنند، بگویم که نخست وزیر اسرائیل تصریح کرد، این رژیم خواستار رویارویی با هیچ کس نیست. این پیام به خاطر مقاومت است و دشمن می‌داند که مقاومت در سخن خود صادق است و به هر تجاوزی پاسخ خواهد داد.

دبیرکل حزب الله درخصوص انتخابات گفت، لبنان باید کشوری دارای دولت و حاکمیت باشد و بدون آن دچار ناآرامی خواهد شد، حتی در مقاومت هم ما خود را به عنوان جایگزین دولت مطرح نمی کنیم، موضوع فروپاشی نظام لبنان و یا سرنگونی دولت و جایگزین کردن آن با دولت دیگر را مطرح نمی کنیم، لبنان کشوری است که از قومیت ها و اقلیت های مختلف تشکیل شده و همین مساله موجب نگرانی آن شده است.

نصرالله تصریح کرد، جنگ داخلی خط قرمز ما است و لبنانی ها باید به هر گونه تلاش در این مسیر به عنوان خیانت نگاه کنند. آنچه همه ما باید برای آن تلاش کنیم، تشکیل دولت عدالت محور و مقتدر است و امور زیادی وجود دارد که این هدف را محقق می سازد و دولت عدالت محور دولتی است که قادر باشد از حاکمیت و ثروت های کشور در مقابل هر گونه تجاوز، سلطه جویی و غارت دفاع کند.

دبیرکل حزب الله در ادامه افزود، لبنان به هیچ عنوان کشور فقیر و ورشکسته ای نیست و هر کسی که در شرایط فعلی از فروش دارایی های دولت سخن می گوید، علیه آن توطئه چینی می کند.

نصرالله روز دوشنبه نیز در همایش انتخاباتی که در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار شد، در سخنانی گفت، مقاومت در این انتخابات، به دنبال حل بحران اقتصادی این کشور است.

نصرالله: سلاح مقاومت دغدغه مردم لبنان نیست

کلیدواژه