ثور 31, 1401 09:45 Asia/Kabul
  • نفتالی بنت: آینده اسرائیل در خطر است
    نفتالی بنت: آینده اسرائیل در خطر است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از خروج یکی دیگر از اعضای کابینه ائتلافی این رژیم از کنست گفت:آینده اسرائیل در خطر است.

به گزارش رادیو دری، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره خروج یکی از شرکای کابینه اش از پارلمان این رژیم (کنست) تصریح کرد، آینده اسرائیل در خطر است و ما باید برای حفظ وحدت مردم خود بجنگیم.

بنت مدعی شد که کابینه فعلی "در چندین زمینه از جمله مقابله با ویروس کرونا، بیکاری، خشونت و فلج شدن کابینه موفق بوده است.

تا یک ماه پیش، کابینه ائتلافی اسرائیل ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را در اختیار داشت، اما با استعفای عیدیت سیلمان از حزب یمینا در آوریل گذشته این تعداد کاهش، و با استعفای زعبی شمار کرسی‌های فعلی ائتلاف حاکم به ۵۹ کرسی تقلیل یافت.

این در حالی است که احتمال داده می‌شود اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق این رژیم از جدا شدن زعبی از ائتلاف کابینه استفاده کرده و در جلسه چهارشنبه کنست طرح انحلال کابینه را ارائه کند و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شود.

کابینه  اسرائیل در تلاش است تا  "گیدا ریناوی زعبی"، نماینده عرب و معاون رئیس کنست را متقاعد کند که خروج خود را از کنست لغو کند.

روز پنجشنبه زعبی خروج خود را از کنست و ائتلاف حاکم اعلام کرد و در نتیجه این اقدام ائتلاف حاکم اکنون تنها ۵۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی را در اختیار دارد.

درخواست ۲۵۰ سازمان حقوق بشری برای مجازات رژیم صهیونیستی

کلیدواژه