جوزا 09, 1401 16:57 Asia/Kabul
  • برگزاری راهپیمایی پرچم صهیونیست ها در کرانه باختری
    برگزاری راهپیمایی پرچم صهیونیست ها در کرانه باختری

منابع فلسطینی از برگزاری راهپیمایی صهیونیستها در کرانه باختری و سر دادن شعارهای نژادپرستانه علیه اعراب خبر دادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری معا، صدها شهرک نشین امروز دوشنبه در جنوب الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری رود اردن به سمت مسجد حضرت ابراهیم(ع) حرکت کردند و شعارهای ضد عرب سر دادند.

"عارف جابر" از فعالان ضد شهرک سازی گفت: شهرک نشینان صهیونیست ضد ساکنان منطقه و نیز کسبه شعار دادند و مغازه داران از بیم یورش نظامیان صهیونیست مجبور به بستن مغازه های خود شدند.

جابر افزود، این راهپیمایی به سمت مسجد ابراهیمی ادامه یافت و این در سایه حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی رخ داد.

این فعالان فلسطینی تصریح  کرد، نیروهای اشغالگر قدس شماری از خبرنگاران را بازداشت و آنها را از صحن مسجد حضرت ابراهیم(ع) بیرون راندند و مانع از فعالیت آنها شدند.

بیش از یک هزار شهرک نشین صهیونیست روزگذشته( یکشنبه) با پشتیبانی نظامیان اشغالگر وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و با اقدامات تحریک آمیز، حرمت قبله نخست مسلمانان را حفظ نکردند.

در همین حال هزاران شهرک نشین صهیونیست عصریکشنبه در محله باب العامود در بخش قدیمی قدس راهپیمایی موهوم پرچم را برگزار وبه فلسطینیان  حمله کردند.

راهپیمایی پرچم هرساله  ماه می به مناسبت سالروز اشغال بخش قدیمی قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی  برگزار می‌شود. صهیونیستها مدعی هستند شهر قدس به صورت کامل، پایتخت این رژیم جعلی است، ولی مردم فلسطین تأکید دارند که قدس پایتخت فلسطین است. رژیم صهیونیستی علیرغم هشدارگروه های مقاومت  قصد دارد  راهپیمایی موسوم به «پرچم» را قدس اشغالی برگزار کند.

کلیدواژه