تبریک نخست وزیر عراق به تصویب قانون پیوستن الحشد الشعبی به ارتش
(last modified 1395-09-07T04:21:31+00:00 )
قوس 07, 1395 08:51 Asia/Kabul
  •  تبریک نخست وزیر عراق به تصویب قانون پیوستن الحشد الشعبی به ارتش

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق با تبریک تصویب قانون پیوستن نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) به ارتش این کشور، بر نقش این نیروها در آزاد سازی مناطق اشغال شده از سوی تروریست های داعش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز- حیدر العبادی نخست وزیر عراق عصرشنبه در بیانیه ای با تبریک به مردم عراق و نیروهای بسیج مردمی(الحشد الشعبی) بخاطر تصویب قانون پیوستن "الحشد الشعبی" به ارتش عراق گفت، همانند گذشته بار دیگر بر اهمیت حضور این نیروها در عرصه های امنیتی عراق تاکید می کنم.

نخست وزیر عراق گفت، با تصویب این قانون در مجلس، نیروهای الحشد الشعبی تحت فرماندهی مستقیم فرمانده کل نیروهای مسلح در خواهد آمد واین فرماندهی نماینده تمامی اقشار مردم عراق است و از همه مردم دفاع می کند.

با این حال، اسامه النجیفی معاون رئیس جمهوری عراق، با انتقاد از تصویب قانون پیوستن الحشد الشعبی به ارتش عراق ادعا کرد، شرط پذیرش طرح آشتی ملی که ائتلاف ملی شیعیان آن را ارائه کردند از سوی ائتلاف نیروهای سنی عراق - ابطال این قانون است.

وی گفت : شرط ما برای پذیرش طرح آشتی ملی - ممانعت اجرایی شدن این قانون است.
طرح تبدیل ساختار "الحشد الشعبی " به یک نیروی رسمی زیر نظر شورای عالی امنیت ملی و ارتش عراق روز شنبه پس از ماه ها بررسی و رایزنی در مجلس این کشور به رای نمایندگان گذاشته و به قانون تبدیل شد.

کلیدواژه