سرطان 11, 1401 14:05 Asia/Kabul
  • خشونت صهیونیست ها ضد مردم فلسطین؛ نقض آشکار قوانین بین المللی
    خشونت صهیونیست ها ضد مردم فلسطین؛ نقض آشکار قوانین بین المللی

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد، خشونت‌ های مستمر و سیستماتیک رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین را نقض آشکار قوانین بین المللی عنوان کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در پیام هایی مشابه به دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس شورای امنیت در این ماه (برزیل) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح کرد، خشونت‌ های مستمر و سیستماتیک اسرائیل ضد مردم فلسطین نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله قطعنامه 2334 شورای امنیت است که در آن اتخاذ گام های فوری برای جلوگیری از همه انواع اعمال خشونت آمیز علیه غیرنظامیان خواسته شده است.

ریاض منصور با اشاره به تعدادی از اقدامات تحریک آمیز و خشونت های بی حد و حصر شهرک نشینان اسرائیلی در دوره اخیر افزود، از جمله این اقدامات تحریک آمیز یورش ده ها شهرک نشین صهیونیست با حمایت نیروهای رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی و اجرای مراسم خاص خود در آن و همچنین یورش شهرک نشینان اسرائیلی به گروهی از کودکان فلسطینی در اردوگاه تابستانی در الخلیل و به وحشت انداختن آنهاست.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل همچنین با تاکید بر لزوم برخورد مسئولانه و جدی جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت برای اجرای قوانین بین المللی که از سوی اسرائیل به شدت نقض می شود، تصریح کرد، با چنین اقدام جمعی می توان از جان غیرنظامیان بی گناه محافظت کرد و همچنین به اشغالگری غیرقانونی استعمارگرانه اسرائیل از جمله محاصره غیرانسانی نوار غزه پایان داد.

رژیم صهیونیستی از سال 2006 پس از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات پارلمانی، باریکه غزه را تحت محاصره خود درآورده است و از ورود کالاهای اساسی از جمله سوخت، غذا،  دارو و مصالح ساختمانی به این منطقه جلوگیری می‌کند.

حماس حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کرد

کلیدواژه