اسد 05, 1401 11:19 Asia/Kabul
  • انفجار در پایگاه آمریکا در سوریه
    انفجار در پایگاه آمریکا در سوریه

منابع خبری از انفجارهای شدیدی در پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه خبر دادند.

نظامیان آمریکا  و عناصر تروریستی وابسته به آنها مدتهاست که به صورت غیر قانونی در شمال و شرق سوریه حضور دارند و علاوه بر غارت منابع نفتی و نیز غلات این کشور اقداماتی را علیه ساکنان و نیروهای سوری در این منطقه انجام می دهند.

به گزارش رادیو دری به نقل از اسپوتنیک، صدای چند انفجار شدید در حومه شمالی و غربی شهر نفت‌خیز الشدادی جایی که یکی از بزرگترین پایگاه‌های آمریکا در استان الحسکه آنجا قرار دارد، شنیده شد.

در این گزارش آمده است، همزمان با صدای انفجارها، جنگنده‌ها و بالگردهای ائتلاف آمریکایی در پایگاه به پرواز درآمدند و نظامیان آمریکایی منور به آسمان شلیک کرده‌اند.

اسپوتنیک با اشاره به اینکه گزارش‌هایی درباره حمله راکتی به پایگاه آمریکا وجود دارد، خبر داد، ارتش آمریکا پیش از این حمله دو کاروان حامل تجهیزات جنگی و خودروهای زرهی به پایگاه مذکور ارسال کرده بود.

یک منبع امنیتی عراقی نیز در این باره خبر داده بود که  آمریکا از پایگاه هوایی «عین الاسد» در استان الانبار عراق، به پایگاهی در نزدیکی گذرگاه الولید واقع در مرز سوریه تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

وبگاه "المعلومه" به نقل از این منبع گزارش کرده بود که نیروهای آمریکایی یک گروه بزرگ و مجهز به هواپیماهای جنگی را به پایگاه مذکور اعزام کرده‌اند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

کلیدواژه