اسد 08, 1401 11:54 Asia/Kabul
  • نگرانی سازمان‌ملل از شکنجه‌ در زندان‌های سرّی امارات در یمن
    نگرانی سازمان‌ملل از شکنجه‌ در زندان‌های سرّی امارات در یمن

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره افزایش خشونت‌ها و شکنجه‌ها در زندان‌های سرّی امارات در یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش رادیو دری، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به بدرفتاری نیروهای مسلح امارات، سرویس‌های امنیتی دولتی و گروه‌های مسلح غیر دولتی در یمن ابراز نگرانی کرده است.

این کمیساریا به دخالت امارات متحده عربی در درگیری‌های یمن اشاره کرد و مسوولیت ویژه‌ای را به تحقیقات و تعقیب در رابطه با جنایات شکنجه و بدرفتاری اختصاص داد و خواستار روندی مناسب شد که از طریق آن عدالت  در حق قربانیان اجرا و انصاف درباره وضعیت آنان رعایت شود.

کمیساریای حقوق بشر از دولت امارات خواست تا تلاش‌هایش برای خاتمه دادن به خشونت‌های اجتماعی و سایر اقدامات آسیب‌زا را با تصویب قوانین جدید و سازماندهی پویش‌های آگاهی‌بخش افزایش دهد.

روزنامه «لوموند» فرانسه در گزارشی در سال ۲۰۱۹ فاش کرده بود که امارات زندانی‌هایی مخفی را در پایگاه‌های نظامی‌اش در یمن ساخته است.

این روزنامه افزود که زندان‌های امارات در میانه سال ۲۰۱۷ و در نزدیکی یکی از میدان‌های گازی جنوب یمن راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری  «آسوشیتد پرس» نیز در گزارش دیگری در ژوئن ۲۰۱۸ اعلام کرد که صدها زندانی یمنی توسط افسران اماراتی در یک زندان مخفی در جنوب یمن مورد شکنجه و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

این گزارش حاکی از وجود حداقل ۱۸ زندان مخفی است که در آن زندانیان تحت نظارت نیروهای آمریکایی و دولت امارات مورد شکنجه قرار می‌گیرند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی بیش از 4 میلیون نفر منجر شده است.

ائتلاف سعودی ۱۸۹ بار آتش‌بس یمن را نقض کرد

نقض آتش بس یمن توسط ائتلاف سعودی

کلیدواژه