اسد 22, 1401 08:09 Asia/Kabul
  • ناگفته‌های نقش سردار سلیمانی در جنگ 33 روزه از زبان سیدحسن نصرالله
    ناگفته‌های نقش سردار سلیمانی در جنگ 33 روزه از زبان سیدحسن نصرالله

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان جمعه شب در سخنانی از ناگفته‌های نقش سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ 33 روزه گفت.

به گزارش رادیو دری، «سید حسن نصرالله» ‌در برنامه‌ای تلویزیونی با عنوان «او با ما بود»، گفت: بعد از آزادی جنوب لبنان در 5خرداد/جوزا 1379 دیداری داشتیم، در این دیدار در شورای جهادی و با حضور حاج قاسم بود. در این برآورد مطرح بود که پیروزی در سال 2000 یک پیروزی تاریخی محسوب می‌شد و سران رژیم صهیونیستی از این دستاورد مقاومت لبنان و حزب الله چشم پوشی نخواهند کرد و یک روز به حزب الله حمله خواهند کرد تا حزب الله را نابود کنند. 

وی افزود: از طرف دیگر وظیفه بسیار مهمی داشتیم که آزادی تمامی اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است و ما در حال برنامه ریزی برای اجرای عملیات اسیرگیری برای آزادی اسرایمان بودیم. اسرائیل به لبنان یعنی در واقع به زمین و آب لبنان طمع داشت و این نیاز به قدرتی بیش از آنکه در سال 2000 یا پیش از آن بوده است، ‌داشت تا با ایجاد بازدارندگی به دشمن بفهمانیم که هرگونه تجاوز با پاسخ مواجه خواهد شد.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: بنابراین با موارد مطرح شده باید به زیرساخت‌های قدرتمندی نسبت به قبل برسیم. باید به سلاح‌های جدید و امکانات جدید دست یابیم. همه این مسائل با حضور حاج قاسم مطرح شده بود و در خلق این چشم انداز سهیم بود.

نصرالله افزود: اگر حمایت ایران و تلاش‌های حاج قاسم نبود تمامی اینها نوشته‌ای بر روی کاغذ باقی می‌ماند. حاج قاسم این موارد را به گوش مقام‌های جمهوری اسلامی رساند. این مسائل نیاز به امکانات زیادی داشت و به صورت دقیق این موضوعات را پیگیری می‌کرد. می بایست تحولی در قدرت موشکی، پهپادی و تسلیحاتی حزب الله صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه در جنگ ما به مغز متفکر حاج قاسم نیاز داشتیم، افزود: حاج قاسم در سطح تصمیم گیری مشارکت داشت و امکانات و مقدمات را فراهم  و به صورت روزانه پیگیری می‌کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه به ویژگی‌های کاری و حرفه‌ای شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: اهمیت حاج قاسم این بود که برادران را تشویق می‌کرد که ایده جدید مطرح کنند و سپس این ایده را قبول می‌کرد؛ تمام هم و غم حاج قاسم قدرتمند شدن مقاومت بود.

سرلشکر سلیمانی: اگر جنگ ۳۳ روزه متوقف نمی‌شد، ارتش رژیم صهیونیستی متلاشی می‌شد

کلیدواژه