سنبله 10, 1401 13:16 Asia/Kabul
  • حکیم خواستار تشکیل دولت قوی در عراق شد
    حکیم خواستار تشکیل دولت قوی در عراق شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار تشکیل یک دولت قوی و عادل در این کشور شده است.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، سید «عمار حکیم»  رهبر جریان حکمت ملی عراق چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای افزود:  طی دو روز گذشته شاهد حوادث ناگواری بودیم که طی آن خون عزیزان ریخته شد.  

حکیم افزود: نگاه کردن با بصیرت و حقیقت به آنچه اتفاق افتاده است ما را بر آن می‌دارد تا برای تشکیل دولت قوی و عادل که برای ما ضروری است و تاکنون ما به آن پایبند بوده و بر این گفته پایبند خواهیم ماند، حرکت کنیم و تلاش‌مان را افزایش دهیم.  

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد: ما خواهان تحقق دولت قوی و عادل هستیم که از ایمان عمیق ما سرچشمه می‌گیرد و این تنها ضمانتی است که آنچه اتفاق افتاده یا خواهد افتاد و حرکت و گرفتاری‌هایی که بدبختی و مصیبت‌های مردم ما را افزایش داده است را تمام خواهد کرد.  

حکیم در بیانیه خود تاکید کرد که کشور عراق چالشی را می‌گذراند که غلبه بر آن زبان عقل، منطق و گفت و گو که در آن منافع ملی بر همه منافع تنگ جناحی و حزبی غلبه داشته باشد، است.  

دوشنبه حامیان جریان صدر درپی اعلام کناره‌گیری مقتدی صدر از دنیای سیاست اقدام به یورش به کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری عراق در منطقه سبز بغداد کردند و طبق گزارش‌های غیر رسمی طی درگیری در این منطقه چند صد تن کشته و مجروح شدند.  

مقتدی صدر: کسانی که سلاح به دست گرفتند، استغفار کنند

کلیدواژه