سنبله 13, 1401 12:14 Asia/Kabul
  • مشارکت ۹ هزار موکب در مراسم اربعین امسال
    مشارکت ۹ هزار موکب در مراسم اربعین امسال

اداره شعائر، موکب‌ها و هیات های حسینی در عراق از ثبت ۹۰۰۰ موکب برای مشارکت در برپایی مراسم اربعین امسال خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، «عقیل عبدالحسین الیاسری» رئیس اداره شعائر، موکب‌ها و هیات های حسینی در عراق و جهان اسلام روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما از ۲۵ ماه محرم به صدور مجوز فعالیت و ضمانت‌های حقوقی ویژه مسئولان موکب‌های حسینی و خدماتی مبادرت ورزیده ایم و ثبت موکب‌ها تا دهم صفر جاری ادامه خواهد داشت.

عقیل عبدالحسین الیاسری افزود: تاکنون تعداد کلی موکب‌های حسینی و خدماتی به ۹۰۰۰ موکب رسیده است. ما همچنین یک اتاق کار مشترک با طرف‌های ذیربط در اداره پلیس استان کربلاء، فرماندهی عملیات و هسته حرمین شریفین تهیه کرده ایم.

«محمدتقی باقری» دبیر ستاد اربعین وزارت کشور ایران گفت: بیش از ۱۸۰۰ موکب ایرانی در شهرهای زیارتی نجف‌، کربلا، کاظمین و سامرا عراق مستقر هستند.

۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری قمری (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

شمار زیادی از مسلمانان و پیروان ادیان الهی دیگر در سال‌های گذشته، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)، با پیاده‌روی از شهر نجف و همچنین دیگر شهرهای عراق، خود را به مرقد مطهر ایشان در کربلای معلی می‌رساندند.

بسیج دولت عراق برای تسهیل ورود زائران اربعین حسینی

کلیدواژه