سنبله 14, 1401 13:28 Asia/Kabul

همزمان با حرکت کاروان‌های زائران عراقی و کشور‌های مختلف به کربلای معلی با هدف بزرگداشت اربعین حسینی(ع)، طرح‌های امنیتی با مشارکت نیرو‌ها و تشکیلات مخلتف در عراق اجرا می‌شود.

به گزارش رادیو دری ، «ایسر عامر» از فرماندهان پلیس عراق دراین باره گفت: طرح کامل امنیتی ویژه اربعین را در چندین محور اجرا کرده ایم و این محور‌ها به مناطق مختلف امنیتی تقسیم شده اند و همینک در حال تامین امنیت زائران از گذرگاه مرزی به بدره، جسان، کوت و کربلا هستیم. 

این مقام عراقی بابیان اینکه، طرح تامین امنیت زائران کربلای معلی شامل استقرار نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی در مسیر حرکت زائران و همچنین حمایت‌های پشتیبانی از این نیروهاست افزود: علاوه بر استقرار نیرو‌های بهداشتی و نیرو‌های اطلاعاتی ، نیرو‌های مهندسی پلیس عراق نیزبا تفتیش و بازرسی جاده‌ها، امنیت آنها را تامین می‌کنند.

فرماندهی نیرو‌های مشترک عراق هم از اجرای عملیات و حملات هوایی در کرکوک و دیاله علیه اهداف جدید تروریست‌ها با هدف تامین امنیت جاده‌ها در حین عبور زائران خبر داد و اعلام کرد، در این عملیات، نیرو‌ی هوایی ارتش نیز مشارکت دارد.

هرساله شمار زیادی از مسلمانان و پیروان ادیان الهی دیگر ، از چند روز مانده به اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)، با پیاده‌روی از شهر نجف و همچنین دیگر شهرهای عراق، خود را به مرقد مطهر ایشان در کربلای معلی می‌رساندند.

بسیج دولت عراق برای تسهیل ورود زائران اربعین حسینی

کلیدواژه