سنبله 26, 1401 13:04 Asia/Kabul
  • اربعین 1401؛ حماسه 20 میلیونی عاشقان حسین بن علی(ع) در کربلا
    اربعین 1401؛ حماسه 20 میلیونی عاشقان حسین بن علی(ع) در کربلا

آیین بزرگداشت اربعین حسینی امسال در کمال امنیت و با شور و شکوه ویژه ای برگزار شد و حماسه ای تاریخی را رقم زد.

به گزارش رادیو دری، سرلشکر یحیی رسول گفته است که امسال بیش از ۲۰ میلیون نفر در مراسم اربعین امام حسین (ع) در شهر کربلا شرکت کردند که پنج میلیون نفر از آنان از اتباع خارجی بودند که از مبادی مختلف وارد عراق شدند.

شب اربعین در کربلای حسینی

آیین بزرگداشت اربعین حسینی امسال با فروکش کوج شیوع کرونا پس از دو سال با شکوه و استقبال ویژه ای برگزار شد و تنها از ایران اسلامی بیش از سه ونیم  میلیون نفر راهی زیارت عتبات عالیات شدند.

به مناسبت فرارسیدن سالروز اربعین حسینی، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق در بیانیه ایتاکید کرد: نهضت امام حسین (ع) انقلابی برای آزادی و عدالت در مقابله با ظلم و استبداد بود و خواهد بود و امام و آل بیت و یاران ایشان درسی بلیغ به ما می دهند که پژواک آن در طول زمان طنین انداز می شود مبنی بر اینکه انقلاب، اصلاحات و تغییر در مقابل ظلم و طغیان هر چند بهایش گران باشد، اجتناب ناپذیر است.

صالح گفت: باید از این سالروز جاویدان و معانی بلندش  در اجرای اصلاحات حقیقی به سوی حکومتی قوی، مقتدر، خدمتگزار و حامی ملت الهام بگیریم .

رئیس جمهور عراق در پایان به زائران میلیونی پیاده که به سمت کربلا می روند، داوطلبانی که به زوار امام حسین خدمت می کنند و نیروهای امنیتی عراق بابت حفاظت از این جمع میلیونی درود فرستاد..

پذیرایی از زائران اربعین در کربلا
پذیرایی از زائران اربعین در کربلا

اربعین امسال، بزرگترین مراسم در طول تاریخ عراق رقم خواهد خورد

سفارت ایران در عراق: زائران قبل از پایان مراسم اربعین، به مرزها بازگردند

کلیدواژه