میزان 14, 1401 18:12 Asia/Kabul
  • جریان صدر عراق فعالیت تمامی گروههای مسلح خود را تعلیق کرد
    جریان صدر عراق فعالیت تمامی گروههای مسلح خود را تعلیق کرد

جریان صدر در عراق اعلام کرد که فعالیت تمامی گروههای مسلح وابسته به این گروه از جمله «سرایا السلام» به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش رادیو دری، «محمد صالح العراقی» از رهبران گروه صدر عراق امروز (پنج شنبه) در بیانیه‌ای از تعلیق فعالیت تمامی گروههای مسلح این جریان از جمله «سرایا السلام» در تمامی استان‌ها به جز استان صلاح‌الدین خبر داد.

در بیانیه‌ای که در صفحه توئیتر وابسته به این گروه منتشر شده، آمده است: «برای ایفای نقش خود و اجتناب از فتنه در استان بصره، تعلیق تمامی گروههای مسلح -اگر وجود داشته باشد- از جمله سرایا اسلام و منع استفاده از سلاح در تمامی استان‌ها به جز استان صلاح‌الدین (سامرا و اطراف آن) را اعلام می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که ایحاد رعب و وحشت در میان مردم و جنگ داخلی حرام و ممنوع است.

جریان صدر در انتخابات پارلمانی عراق اکثریت کرسی ها را به دست آورد، اما موفق به تشکیل دولت و معرفی نخست وزیر در رایزنی با دیگر جریان های سیاسی عراق نشد.

پس از این رخداد، مقتدی صدر از نمایندگان فراکسیون جریان صدر خواست از حضور در پارلمان استعفا دهند.

پس از استعفای نمایندگان این جریان، پارلمان عراق تلاش کرد جلسات خود را برای تشکیل دولت برگزار کند، اما هواداران جریان صدر با ورود به منطقه سبز بغداد و صحن پارلمان از برگزاری جلسات جلوگیری کردند.

در پی این رویداد، پایتخت عراق به صحنه ناآرامی‌ها تبدیل شد که طی آن ۳۰ نفر کشته و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که  این حوادث به کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت های سیاسی منجر شد.

 مقتدی صدر: کسانی که سلاح به دست گرفتند، استغفار کنند

مقتدی صدر از سیاست کناره‌گیری کرد

کلیدواژه