عقرب 20, 1401 16:09 Asia/Kabul
  • شرایط سخت زنان اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
    شرایط سخت زنان اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی دربیانیه ای اعلام کرد؛ زنان اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل با شرایط سخت زندگی و عدم رعایت حقوق جسمی و روحی آنها مواجه هستند.

به گزارش رادیو دری، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی ضمن اعلام این خبر افزود: محوطه هواخوری اسرای زن با دوربین به طور کامل تحت نظر بوده و در فصل زمستان میزان رطوبت در سلول‌ها بالا است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسرای زن فلسطینی مجبور هستند از پتو برای پوشاندن حمام‌ها استفاده کنند و مسئولان زندان به طور عمدی و مکرر جریان برق زندان را قطع می‌کنند.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین از نهادهای حقوقی و بشردوستانه داخلی و بین المللی به ویژه انجمن‌ها و اتحادیه‌های زنان خواست برای فعال نمودن عرصه منطقه‌ای و بین المللی برای حمایت از اسرای زن فلسطینی اقدام نموده و از تمام ابزارها و راهکارها برای فشار وارد نمودن جهت توقف جنایات ادامه دار صهیونیست‌ها علیه آنان استفاده کنند.

باشگاه اسیران فلسطینی نیز به تازگی اعلام کرد: رنج زندانیان با افزایش تعداد زندانیان و ازدحام بیش از حد در بازداشتگاه ها و گذرگاه ها (مراکز انتظار پیش از انتقال به زندان) درحال افزایش است.

گفتنی است؛ تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیوینستی تا پایان سپتامبر گذشته حدود ۴۷۰۰ نفر بوده که در میان آنها بازداشتی‌های موقت، زنان و خردسالان نیز وجود دارند.

علل رفتارهای وحشیانه صهیونیست‌ها‌ با اسرای فلسطینی

کلیدواژه