قوس 17, 1395 09:44 Asia/Kabul
  •  آزاد سازی پنج منطقه در شرق حلب از اشغال تروریست ها

ارتش سوریه موفق شد پنج منطقه جدید را در شرق حلب از اشغال گروه های تروریستی آزاد کند.

به گزارش ایرنا، ارتش سوریه روز سه شنبه با آزاد سازی پنج منطقه جدید از جمله منطقه راهبردی "الشعار"، توانست بیش از دو سوم مناطق شرق حلب را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

"رامی عبدالرحمن" رئیس مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشرسوریه گفت: نیروهای دولتی توانستند کنترل مناطق «الشعار»، «ضهره عواد»، «جوره عواد»، «کرم البیک» و «کرم الجبل» را به دست گیرند.

همچنین نیروهای سوری در ادامه پاکسازی محلات شرقی حلب توانستند شهرک «القارلق» را در غرب محله «الشعار» آزاد کنند.

یک منبع میدانی با بیان این که فقط یک خط دفاعی از تروریست‌ها در این محور مقاومت می‌کند، افزود: تعداد زیادی از تروریست‌ها به محلات جنوبی‌تر از جمله «الصالحین» متواری شده اند.

این منبع میدانی محله‌های «کرم الجبل، اقیول و الفرافره» را از لحاظ نظامی ساقط شده توصیف کرد و گفت: تروریست‌ها فقط درصدد هستند با خرید زمان جان خود را نجات دهند.

ارتش سوریه عملاً با افزایش فشارها بر گروه‌های مسلح و تروریستی از طریق ادامه عملیات آزادسازی مناطق اشغالی در شرق حلب تلاش می کند  تا مناطق بیشتری را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه