حزب الله: تنها با توافق می توان رئیس جمهور لبنان را انتخاب کرد
(last modified 1401-09-20T14:06:02+00:00 )
قوس 20, 1401 18:36 Asia/Kabul
  • حزب الله: تنها با توافق می توان رئیس جمهور لبنان را انتخاب کرد
    حزب الله: تنها با توافق می توان رئیس جمهور لبنان را انتخاب کرد

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه برخی جریان های سیاسی ماجراجو در انتخاب رئیس جمهور این کشور به بن بست رسیدند، تاکید کرد، تنها راه انتخاب رئیس جمهور دستیابی به توافق است.

به گزارش رادیو دری، "شیخ نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان بر ضرورت تسریع در انتخاب رئیس جمهور توافقی و نجات لبنان، کاستن از درد و رنج معیشتی شهروندان، تضمین وحدت ملی و محافظت از این کشور در برابر فتنه ها تاکید کرد.

 نبیل قاووق تصریح کرد، حزب الله منتظر مداخله خارجی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان نیست، به ویژه اینکه برخی کشورها به دنبال کمک به لبنان نیستند و می خواهند این کشور غرق در بحران باشد تا بتوانند در آینده برای اهداف سیاسی خود از این بحران ها سوء استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان افزود، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس روابط سیاسی و اقتصادی خود را با چین و روسیه توسعه داده و ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند، پس چرا باید این مسئله برای لبنان ممنوع باشد.

این در حالی است که در صورت معرفی نشدن رئیس جمهور جدید در لبنان، خلأ سیاسی در این کشور تشدید خواهد شد، به ویژه اینکه در پی پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون، وی بر مبنای قانون اساسی دولت پیشبرد امور را مستعفی اعلام کرده است.

قانونگذاران لبنانی تاکنون نه بار تلاش کرده‌اند تا بر سر انتخاب جانشین میشل عون پس از پایان دوره شش ساله ریاست جمهوری او به توافق برسند اما هربار شکست خوردند و این نگرانی‌ها از تشدید بحران سیاسی را برانگیخته است.

 

کلیدواژه