جدی 09, 1402 12:18 Asia/Kabul
  • آمادگی حزب الله برای هر گونه اقدام غافلگیرکننده آمریکا و متحدانش در دریای سرخ
    آمادگی حزب الله برای هر گونه اقدام غافلگیرکننده آمریکا و متحدانش در دریای سرخ

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان از آمادگی مقاومت برای هر گونه اقدام غافلگیرکننده آمریکا و متحدانش در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد: هر حمله ای به غیرنظامیان پاسخ کوبنده و سریعی به دنبال خواهد داشت و غیرنظامیان خط قرمز حزب الله است و با آن برخورد خواهد کرد.

شیخ قاووق با بیان اینکه گروه های مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، غزه و یمن آمریکا و اسرائیل را با شکست مواجه کرده اند تصریح کرد: مقاومت در یمن، عجز و ناتوانی آمریکا در دریای سرخ را آشکار کرد.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان افزود:  فشارهای منطقه و بین المللی ضد حزب الله مانع رویارویی با دشمن صهیونیست و یاری رساندن به مردم فلسطین در سرزمینهای اشغالی نخواهد شد.

خبر دیگر اینکه، حزب الله لبنان به ادعاهای رسانه فرانسوی "لوفیگارو" درباره عملیات طوفان الاقصی واکنش نشان داد واعلام کرد: آنچه این رسانه فرانسوی مطرح کرده، خیالی بافی محض و کاملا بی اساس است که هدفش از بین بردن اعتماد کامل میان جنبش های مقاومت و گروه‌های آن در منطقه  است. 

حزب الله لبنان تاکید کرد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی علنی اعلام کرد که طوفان الاقصی عملیاتی کاملا فلسطینی از حیث برنامه ریزی، آماده سازی، اجرا، زمان بندی و اهداف است و حزب الله از آن اطلاعی نداشته و از این رو آنچه لوفیگارو مطرح کرده دروغی است که حقیقت را نادیده گرفته و بیانگر جانبداری کامل از دشمن صهیونیست است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز روز گذشته ادعای رسانه فرانسوی مبنی بر اینکه حماس ساعت قبل از انجام عملیات، حزب الله را در جریان گذاشته است را رد کرد."لوفیگارو" مدعی شده بود که «یحیی السنوار» رهبر حماس در باریکه غزه نیم ساعت پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی به «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در لبنان اطلاع داده است.

 

کلیدواژه