حوت 14, 1401 17:32 Asia/Kabul
  • حزب الله: اولویت لبنان انتخاب رئیس جمهور برای نجات کشور است
    حزب الله: اولویت لبنان انتخاب رئیس جمهور برای نجات کشور است

عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان بر ضرورت انتخاب رئیس جمهور برای توقف فروپاشی کشور و نجات آن تأکید کرد.

قانونگذاران لبنانی  بارها تلاش کرده‌اند تا بر سر انتخاب جانشین میشل عون پس از پایان دوره شش ساله ریاست جمهوری او به توافق برسند اما هربار شکست خوردند و این نگرانی‌ها از تشدید بحران سیاسی را برانگیخته است.

به گزارش رادیو دری، شیخ "نبیل قاووق" عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان در مراسم هفتمین روز شهادت "علی یحیی الزین"، انتخاب رئیس جمهور را امری ضروری خواند.

شیخ قاووق گفت، اولویت خارجی ها چالش و مقابله، کشاندن لبنان به سمت ماجراجویی جدید با هدف کودتا ضد توازن سیاسی داخلی است و می‌خواهند هویت کشور، جایگاه و نقش آن در منطقه را تغییر داده و آن را در مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار دهند.

عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله افزود، امید بستن به کمک خارجی یعنی دل خوش کردن به سراب؛ زیرا برخی کشورهای منطقه با همکاری آمریکا در برابر هر گونه کمک خارجی به لبنان مانع‌تراشی می‌کنند، بنابراین باید برای نجات کشور به خودمان اتکا کنیم.

قاووق همچنین گفت، تحولات پیش آمده فرصت‌های توافق را تقویت کرد و جریان‌های بین‌المللی، نمایندگان، احزاب و قدرت‌های لبنانی موضع خود را به نفع طرح توافق تغییر دادند چرا که درک کردند که تنها راه‌حل بحران، گفت‌وگو است.

مداخله خارجی به خصوص عربستان سعودی و آمریکا در امور داخلی لبنان اخیرا افزایش یافته است، به طوریکه این دوکشور از طریق فشار سیاسی و تحریم سعی دارند افکار عمومی لبنان را ضد حزب‌الله بسیج کنند.

نبیل قاووق: خون شهید سلیمانی به پایان حضور آمریکا در منطقه منجر می شود

کلیدواژه