قوس 28, 1401 09:42 Asia/Kabul
  • داعش مسئولیت انفجار کرکوک عراق را برعهده گرفت
    داعش مسئولیت انفجار کرکوک عراق را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسوولیت انفجار بمبی در نزدیکی کرکوک را برعهده گرفت.

روز گذشته (یکشنبه) انفجار بمب دست ساز، دو خودروی نیروهای امنیتی پلیس فدرال را در منطقه ریاض در استان کرکوک هدف قرار داد که به کشته شدن هشت پلیس منجر شد.

به گزارش رادیو دری، گروه تروریستی داعش روز دوشنبه در بیانیه ای، مسؤولیت انفجاری که به کشته شدن 8 نیروی پلیس عراق در اثر انفجار بمبی در مسیر کاروانشان در نزدیکی کرکوک منجر شد، برعهده گرفت.

داعش در این بیانیه هم چنین اعلام کرد، نیروهای این گروه به گشتی پلیس فدرال حمله کرده و بمبی را ضد آنها منفجر کردند و سپس با سلاح‌های سنگین و بمب‌های دستی به حمله ادامه دادند.

این حمله از خونبارترین حملات در ماه‌های اخیر قلمداد می‌شود که نشان می‌دهد داعش همچنان قدرت خسارت زدن و انجام حملات را دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از ظهور نیافتن مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می دهند.

 

کلیدواژه