جدی 13, 1401 08:52 Asia/Kabul

سازمان بسیج مردمی عراق، همایش بزرگداشت سومین سالگرد شهادت فرماندهان ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی را با حضور گسترده مردمی و دولتی در محل ارتکاب این جنایت در فرودگاه بین المللی بغداد برگزار کرد.

سوم ژانویه 2023 /13 جدی 1401، سالروز شهادت سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" است؛ سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سوم ژانویه 2020 /13 جدی 1398 در حالیکه  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر از همراهانش به شهادت رسید.

به گزارش رادیو دری،  عبدالهادی الدراجی، سخنگوی سازمان بسیج مردمی شنبه شب در این مراسم گفت، جنایت ترور فرماندهان شهید، جنایت زشتی بود و این تجمع همزمان با اینکه برای بزرگداشت یاد و خاطره این فرماندهان برگزار می‌شود، محلی برای محکوم کردن این جنایت بزرگ است.

الدراجی تصریح کرد، این پرونده باید از طریق قضات، وکلا و کارشناسان بین المللی وجهه جهانی پیدا کند، زیرا این جنایت، نقض حاکمیت عراق محسوب می‌شود.

مؤید الساعدی، عضو تیم رسانه‌ای سازمان بسیج مردمی نیز گفت، ما درخواست خود را برای مجازات همه عوامل این جنایت و جرم انگاری آن به لحاظ حقوقی یا سیاسی تکرار می‌کنیم. خواسته اصلی ما اخراج کامل همه نیرو‌های بیگانه از جمله نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق است.

درخواست اجرای مصوبه مجلس نمایندگان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، مهمترین شعاری بود که شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید، آن را به عنوان بخشی از ادای دین خود به جان فشانی‌های این فرماندهان مقاومت در مسیر مقابله با تروریسم و اشغالگری تکرار می‌کردند.

به گفته کمیته برگزاری این همایش، عراق شاهد برگزاری چندین همایش و کنفرانس‌های ویژه در سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی خواهد بود و در صدر آن، مراسمی قرار دارد که دولت عراق و سازمان‌های حقوقی آن را برگزار خواهند کرد.

سردار سلیمانی؛ قهرمان جهانی مبارزه با تروریسم

کلیدواژه