دلو 01, 1401 19:00 Asia/Kabul
  • کمبود برق در سوریه، جنایتی دیگر از سوی آمریکا
    کمبود برق در سوریه، جنایتی دیگر از سوی آمریکا

وضعیت برق در کشور سوریه بسیار بغرنج شده به حدی که دمشق به عنوان پایتخت سوریه در طول شبانه روز فقط شش ساعت برق دارد، موضوعی که برای مردم این کشور مشکلات فراوانی بوجود آورده است.

به گزارش رادیو دری؛  با توجه به این که شش ساعت برق فقط در برخی از مناطق شهر دمشق وجود دارد و قسمت هایی از این شهر و اطراف آن در طی شبانه روز کمتر از ۴ ساعت برق دارند؛ در شهرهای بزرگ سوریه نیز شرایط به همین صورت می باشد، ولی اوضاع برقی برخی مناطق سوریه بسیار اسف بارتر می باشد به حدی که آنها در طول ۲۴ ساعت بین یک تا دو ساعت برق دارند.

این درحالیست که؛ دولت سوریه با کمک جمهوری اسلامی ایران و به ویژه شرکت "مپنا" در تلاش است تا با ایجاد نیروگاه تولید برق و افزایش تولید بر این مشکل خود فایق آید ولی تا این ساعت به رقم تلاش های متخصصان شرکت مپنا، مشکل کمبود برق در سوریه ادامه دارد و کمبود سوخت هم یکی از مسایلی است  که باعث کمبود برق در سوریه شده است.

درهمین حال "غسان الزامل" وزیر برق سوریه گفت؛ «تحریم‌های غرب باعث کاهش شدید تولید برق در کشور شده است».

وزیر برق سوریه چندی پیش نیز درباره شرایط حال و گذشته تولید برق در سوریه گفته بود که «بیش از ۵۰ درصد از شبکه برق رسانی سوریه توسط تروریست ها و حامیان آنها (در اثر جنگ تحمیلی که از اسفندماه /حوت سال ۱۳۸۹ آغاز شده) تخریب شده است».

گفتنی است سران واشنگتن در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۸ خرداد ۱۳۹۹) اقدام به تحریم های همه جانبه مردم سوریه در قالب مصوبه تحریم‌های سزار (قیصر) که در سال ۲۰۱۹ در گنگره این کشور تصویب شد، کرده اند.

مقاومت مردم، دولت و ارتش سوریه در مقابل جنگ بین المللی تروریستی به سرکردگی آمریکا که در حال اتمام سال دوازدهم خود می باشد، موجب ناراحتی مقامات واشنگتن شده و آنها سعی دارند هرطور شده مقاومت مردم سوریه را بشکنند و این بار با تشدید تحریم بخش های مختلف از جمله سوخت، برق، بهداشت و درمان و ... این کشور، مستقیما دوباره جان مردم سوریه را هدف گرفته اند.

 

کلیدواژه