قوس 21, 1395 15:31 Asia/Kabul
  • تحرکات جدید مزدوران برای تسلط بر بنادر نفتی یمن

 آمریکا و عربستان در چارچوب طرح تجزیه یمن و تسلط بر منابع نفت و گاز این کشور درصدد تشدید حملات نظامی به سواحل غربی یمن هستند.

«عبدالله حسن القری»، از فرماندهان  کمیته های انقلابی یمن در گفت وگو با خبرگزاری فارس با استناد به اخبار دستگاههای اطلاعاتی اعلام کرد ، عربستان و آمریکا با هدف اشغال  بنادر یمن  در حال انتقال تجهیزات جنگی اسرائیلی و آمریکایی و انتقال مزدوران به این مناطق هستند.
القری  گفت، دشمن سعودی به دنبال شکست سیاسی و نظامی خود در اشغال خاک یمن برای عملی کردن نقشه های خود، القاعده را بهانه تسلط  بر سواحل جنوبی و دیگر تاسیسات راهبردی در استان های جنوبی یمن قرار داد.
فرمانده یمنی ،  ناامنی ، بحران انسانی و کاهش سطح خدمات شهروندی در یمن  را نتیجه حملات سعودی به این کشور برشمرد و افزود، تلاش متجاوزان  برای تسلط بر سواحل غربی  یمن در شرایطی است که اشغال تأسیسات نفتی و گازی بنادر بلحاف و رضوم  در استان شبوه (جنوب یمن) از سوی  مزدوران  باعث کاهش درآمد نفتی یمن به چهار میلیارد دلار در سال شده است.
القری  با اشاره به تلاش آمریکا برای گسترش نفوذ در سواحل جنوبی یمن از طریق مزدوران خود
خاطر نشان کرد، این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم و با ادعای حفاظت از دریانوردی بین المللی قصد تسخیر ثروت و ظرفیت کشورها را دارد.

«زید ابراهیم احمد»، از دیگر فرماندهان کمیته های انقلابی یمن نیز با اشاره به درگیری نیروهای یمنی با تروریست ها در مناطق مسکونی مأرب (مرکز یمن) اظهار کرد،نیروهای یمنی برای ورود به این مناطق چهارده خودروی زرهی مزدوران  سعودی را منهدم کردند.

 

کلیدواژه